روز شمار تاریخ ترور در ایران / 17 اسفند؛

شهادت مظلومانه ۱۶ ایرانی بی گناه توسط عناصر تروریست / ۱۷ اسفند هم خونین شد

، هفدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۶ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت مظلومانه ۱۶ ایرانی بی گناه توسط عناصر تروریست / ۱۷ اسفند هم خونین شد

به گزارش هشت دی، هفدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

احمد پورمحمدی در سال ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس جلالی ورنام خواستی یکم آذر ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان معلم تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ابوالقاسم حاضری بغدادی آبادی ۴ فروردین ماه ۱۳۱۷ در استان تهران متولد شد و ۱۷ اسفند ۱۳۶۰ در حالی که بنا و معمار بود در خیابان کاج تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

منوچهر عظیمی انارکی ۸ بهمن ماه ۱۳۲۶ در استان اصفهان متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان سهروردی تهران توسط گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

مهدی کریمی یکم دی ماه ۱۳۴۲ در استان ایلام متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کرمانشاه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سهراب بیرقی ۲۰ تیر ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در خیابان خواجه نظامی تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

شمس الله شیدایی کماسایی ۱۳ تیر ماه ۱۳۲۱ در استان تهران متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در خیابان سهروردی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

سید محمد حسینی فلکان یکم فروردین ماه ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۱ در ارومیه توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلیم احمد در سال ۱۳۲۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفرعلی اشتری یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

استی امینی در سال ۱۳۰۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ اسففند ماه ۱۳۶۲ توسط عناصر گروهک تروریستی منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

احمد مجیدی زاده یکم مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی حسینی یکم فروردین ماه ۱۳۳۱ در استان مرکزی متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پاشا نصیری جم ایران سوم فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان اردبیل متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۳ در زندان دولتو در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا ارزنزرین یکم شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالرضا فرهادی خلاری یکم فروردین ماه ۱۳۴۸ متولد شد و ۱۷ اسفند ماه ۱۳۷۸ در شیراز  توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه