روز شمار تاریخ ترور در ایران / 13 اسفند؛

قتل خونین ۶۰ ایرانی بی گناه به دست تروریست ها / منافقین تقویم ۱۳ اسفند را هم تکمیل کردند

سیزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۶۰ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل خونین ۶۰ ایرانی بی گناه به دست تروریست ها / منافقین تقویم ۱۳ اسفند را هم تکمیل کردند

به گزارش هشت دی، سیزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۶۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

مسعود محبی کردسفلی ۲۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۵۷ در حالی که پاسدار بود در تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود قیدی ۲۲ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۵۷ در دارآباد تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

نادر خداوردی قره باغی دهم مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زین العابدین یعقوبی سوم تیر ماه ۱۳۰۸ در تهران متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

شاهین گلهان ۲۵ بهمن ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۰ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرداماد قاسمی یکم خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید حمدالله وند دوم فروردین ماه ۱۳۲۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کرم مرادیان سوم شهریور ماه ۱۳۱۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس مسچی ۱۹ آذر ماه ۱۳۲۷ در استان تهران متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۱ در زیر پل ستارخان تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

توحید یوسفی ۲۳ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صادق ماهی ششم مرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا محمودزاده سوم خرداد ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرامرز مردانی دوم فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ملکعلی مزبنی یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی مصیب پر یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف ندیری ۱۸ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عادل نصیری یکم اسفند ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سهراب مداحی دوم تیر ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شعبان مقدم خزینه جدید یکم فروردین ماه ۱۳۵۰ متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر نصیرپور در سال ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهریار نظیر یکم بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد نوروزی یکم دی ماه ۱۳۴۳ در استان قم متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهباز نوری دوم آبان ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی وکیلی یوالانژاد یکم شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس ولی زاده یکم خرداد ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایرج خلیل زاده یکم شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جهانگیر رجبی یاغلان تیپه ۴ مهر ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صفر شادپور ۲۲ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحیم علی زاده ۸ آذر ماه ۱۳۱۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلمان فریدی ۱۴ مرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیاب فضلی سوم خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کریمی یکم خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عوض لطفی یکم فروردین ماه ۱۳۲۶ د استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی کاشانان میاندوآب ۱۴ مهر مه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم قربان زاده ۹ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در شاهیندژ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فتحعلی گودرزی یکم بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در پاوه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا اشرف ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز افخمی ۴ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمزه پور باقری میاندوآب ۱۱ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر تقی پور داش تپه ۳ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی تیموری سوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرض الله انوری ۱۰ دی ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در بیجار در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی ایمان زاده نصرتی ۲۱ مهر ماه ۱۳۴۰ متولد شدو ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحیم تابا یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تورج جهانگیر گلستان ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان قم متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرمنصور جهانگیری یکم اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین جهانی سوم مرداد ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مرجان آباد میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم حسن زاده دوم فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان آذرباجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مظفر حیدری دوم فروردین ماه ۱۳۴۴ در روستای جلیدان لشت نشای شهرستان رشت متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن حسینی ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در میاندوآب در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ذوالفقار مالکی ۱۳ اسفند ماه ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۸ اسفند ماه ۱۳۶۳ در سلماس در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبر نظری چوزکی سوم آبان ماه ۱۳۳۱ در استان تهران متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۴ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود جدیری کهنوئی ششم فروردین ماه ۱۳۲۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار بود در پلیس راه تبریز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین رنگران آلانق یکم شهریور ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۶۴ در آذرشهر تبریز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالواحد اسماعیل زهی نسب یکم شهریور ماه ۱۳۵۹ متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۷۸ در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

حسین ممبینی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۵۶ متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۷۸ در باغ ملکه توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

علی بهمدی ۹ فروردین ماه ۱۳۳۶ متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۷۹ در کاشمر توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

علیرضا رمضانی ۱۲ مهر ماه ۱۳۵۵ متولد شد و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۸۱ در تربت حیدریه توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه