مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

عوامل فتنه ۸۸ همچون برخی صحابه ی پیامبر از ابتدا چهره ای فاسد و نفاق پنهان داشتند

نماینده ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت : عوامل فتنه ی ۸۸ از ابتدا بر ضد ولایت بودند اما پس از رحلت امام چهره ی خود را نمایاندند.

عوامل فتنه ۸۸ همچون برخی صحابه ی پیامبر از ابتدا چهره ای فاسد و نفاق پنهان داشتند

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین تسخیری عصر امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهدای راهیان نور رشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت اظهار داشت: عشق و محبت به حضرت زهرا(ع) در جبهه نمود عجیبی داشت و رابطه ی عجیبی بین رزمندگان دفاع مقدس با حضرت زهرا برقرار بود.

وی با بیان اینکه وقتی نام حضرت زهرا(س) می آمد اشک از دیدگان رزمندگان جاری میشد افزود: این شهدای ما در جبهه ا ی پرخطرتر از جبهه ی ۸سال دفاع مقدس حضور پیدا کرده و اقدام فرهنگی کردند.

تسخیری ضمن بزرگداشت سالروز شهادت نریمان و محمد مهدی مقدم تصریح کرد: همه می گفتند این شهدا خستگی ناپذیر بودند و در راهیان نور عشق و ارادت خود را به شهدا و اهل بیت نشان می دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دو شهید خود دفاع مقدس را درک نکرده بودند گفت:  آنها آنچنان دفاع کردند که گویی در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

تسخیری ادامه داد: این شهدا دغدغه مسائل اجتماعی و انقلابی داشتند، در هیئت های مذهبی شرکت مدام داشتند و ارادت خاصی که به اهل بیت داشتند که در زندگانی شان جاری و ساری بود.

وی به عشق و علاقه ی شهید نریمان نسبت به  امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: ارادت شهید نریمان به امام تا جایی بود که هیئتی را راه اندازی می کند و نام آن را هیئت الرضا(ع) می گذارد و خود را خادم الرضا(ع) می داند.

تسخیری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: پس از پیامبر جز سه نفر بقیه مرتد شدند چه حوادثی اتفاق افتاد که سه نفر ماندند و بقیه دور امیر المومنین(ع) را خالی کردند؟

وی با اشاره به روشنگری حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پیامبر (ص) گفت: بخشی از صحبت های حضرت زهرا(س) برای مظلومیت حضرت علی(ع) در مسجد نبی است، وی خطبه ی غرایی در شان حضرت امیر ذکر کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به تبیین مظلومیت علی ابن ابی طالب(ع) در اوج بیماری حضرت زهرا(ع) تصریح کرد: این خطبه ها بخش دیگری از شیوه ی بصیرت افزایی فاطمه زهرا(س) برای تنها نبودن ولایت و برای دفاع از حریم ولایت است، ایشان شبانه در خانه ی صحابه ی خاص را می زد چرا که در را به روی امیرالمومنین باز نمی کردند و حضرت فاطمه(س) می گفت چون من دختر پیغمبرم و در را به روی من باز می کنند.

وی با اشاره به خطبه ی حضرت فاطمه(س) در مسجد النبی(ص) گفت: حضرت خطاب به صحابه ی پیامبر فرمود «زمانیکه پیامبر خدا به جایگاه اولیا پیوست چهره ی نفاق شما برملا شد» این جمله به این معنی بود که آنها نفاق پنهان داشتند اما پس از ارتحال پیامبر(ص) این چهره نمایان شد.

تسخیری ادامه داد: برخی در زمان پیامبر قصد قتل پیامبر را کردند اما چهره ی آن ها مانند یار پیامبر تلقی می شد، کسانی در زمان امام بودند که با اندیشه ولایت فقیه مشکل داشتند اما جرات اظهار نظر نداشتند اما پس از رحلت امام(ره) رسما مخالفت خود را اعلام می کردند. اینها همانهایی هستند که پس از انقلاب مانند صحابه ی پیامبر چهره ی خود را نشان دادند.

نماینده ی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نتیجه ی کار فرهنگی همان روز نمایان نمیشود خاطر نشان کرد: نهادینه کردن یک اندیشه و تفکر در افراد زمان می برد، دشمن برای پیاده کردن تفکر خود در میان مردم ضعف و سستی پدید می آورد.

وی با بیان اینکه دشمن میخواهد کاری کند مردم ضعف در ایمان پیدا کنند گفت: این باعث می شود هرکس تنها به منافع خود بیاندیشد.

تسخیری تفرقه را از دلایلی دانست که حوادث تلخ پس از رحلت پیامبر(ص) را بوجود آورد و یاد آور شد: با ایجاد ضعف، دشمن اصل نظام را نشانه میگیرد همانطور که حضرت زهرا(س) می فرماید به حریم پیامبر بی حرمتی شد و دشمن طناب به گردن امام خود کردند تا جایی که حضرت شبانه به در خانه ی صحابه می رود تا از آنها عهد بگیرد. در فتنه هم اینگونه شد و عده ای شعار مرگ بر اصل ولایت سر دادند.

وی با بیان اینکه کمرنگ شدن دین و معنویت از دلایلی بود که حضرت زهرا(س) برای مظلومیت امیرالمؤمنین ذکر کرد افزود: با شتاب در شنیدن حرف‌های بیهوده و بی اساس نطفه ی مظاهر فساد روییدن گرفت، آنچنان که امروز هیلاری کلینتون اعتراف می کند در زمان فتنه همه چیز را تحت کنترل داشتند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه