روز شمار تاریخ ترور در ایران / 30 بهمن؛

قتل ۲۷ ایرانی توسط ایادی آمریکا / ۳۰ بهمن ماه هم خونین شد

بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۲۷ ایرانی توسط ایادی آمریکا / ۳۰ بهمن ماه هم خونین شد

به گزارش هشت دی، ۳۰ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۸۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

حسین براقی ۲۴ آبان ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۵۷ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان رحیمی چهارم تیر ماه ۱۳۳۲ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۰ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید سعید احمدی ۹ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۰ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هوشنگ رمضان زاده ۱۵ شهریور ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۰ در بیجار در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید عزیزالله غیاثیان ۲۰ آذر ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۰ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید ولی میرزایی یکم اسفند ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدکریم زینتی ۵ تیر ماه ۱۳۲۹ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید احمد شمس ۳۰ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل رستمی دوم فروردین ماه ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ در کامیاران توسط گروه تروریستی کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

مجید رادبرد ۳۰ آذر ماه ۱۳۴۱ در شهرستان انزلی استان گیلان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایرج محمدحسینی ۵ تیر ماه ۱۳۴۰ در آستارای استان گیلان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهرش در عباس آباد آستارا تدفین شد.

محمدرضا مهدی زاده یکم فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تقی طایفه سلطانخانی ۲۶ خرداد ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۱ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول حاتمی یکم اسفند ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و  ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بوکان توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داراب حسینی دوم مهر ماه ۱۳۴۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید رضایی طاق ۲۵ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بوکان در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مجتبی صالحی خوانساری ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ در استان قم متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که روحانی بود در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نصرالله صفایی در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فتح الله عزیزی ۴ دی ماه ۱۳۴۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رزگار عزیزی یکم اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۴ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خانعلی اندلیبی ۱۲ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان اردبیل متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۴ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل خسروی دوم تیر ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۴ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن طاله جاری ۴ تیر ماه ۱۳۴۶ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۴ در سقز در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس زراعت زاده سوم اسفند ماه ۱۳۱۱ متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۶۷ در زابل توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی مالکی ۱۰ دی ماه ۱۳۶۲ متولد شد و ۳۰ بهمن ماه ۱۳۷۸ در شوش دانیال توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

مهدی درویشی ۲۸ مهر ماه ۱۳۵۵ در ایلام متولد شد و ۳۰ بهم نماه ۱۳۷۹ در ایوان غرب ایلام توسط اشرار مسلح در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی شهرکی ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۵ در زاهدان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه