به همت جمعیت هلال‌احمر؛

آغاز اجرای طرح ملی «خادم» در ۷۰۰ خانوار شهرستان آستانه‌اشرفیه + تصاویر

در دومین روز از آغاز دهه مبارک فجر طرح ملی «خانواده آماده مخاطرات» (خادم) در ۷۰۰ خانوار آستانه‌اشرفیه به همت هلال احمر آغاز شد.

آغاز اجرای طرح ملی «خادم» در ۷۰۰ خانوار شهرستان آستانه‌اشرفیه + تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف اجرای طرح «خادم» اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت خانواده‌ها برای یادگیری و یاددهی به‌منظور تحقق جامه‌ای آماده در برابر مخاطرات احتمالی است.

کمیل پرناک با اشاره آمار ۸٫۵ درصدی اعلام‌شده در سال ۱۳۹۱ از سوی وزارت بهداشت و درمان در زمینه آمادگی خانوارهای ایرانی در مواجه با بلایا و خاطرات گفت: عدم آمادگی خانواده‌ها در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی منجر به اخلال در خدمات‌رسانی و آسیب دیدن بیشتر آن‌ها می‌شود که طرح «خانواده آماده مخاطرات» برای رفع همین مشکل توسط جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه ۷۰۰ خانوار توسط ۱۶ داوطلب در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه، طرح ملی «خادم» را اجرا می‌کنند افزود: بدنه اصلی طرح ملی «خانواده آماده مخاطرات» متشکل از ۱۶ داوطلب دوره‌دیده است که به‌صورت ماهانه اقدام به آموزش کمک‌های امدادی می‌کنند.

وی با درخواست همکاری خانواده‌های تحت پوشش این طرح نسبت به همکاری با داوطلبین دارای لباس و کارت مخصوص هلال‌احمر رجوع کننده به منازل افزود: طرح «خادم» یک تلاش دسته‌جمعی برای آموزش خانواده‌های ایرانی به‌منظور آمادگی در برابر تهدیدهای ناشی از مخاطرات بلایا است

وی با اشاره به اینکه که نخستین جلسه طرح ملی «خادم» با تکمیل پرسشنامه توسط خانواده آغاز می‌شود گفت: علاوه بر ۷۰۰ خانوار تحت پوشش طرح ملی «خانواده آماده مخاطرات» به رهبران اجتماعی، گروه‌های مرجع، نهادها و سازمان‌ها این طرح توضیح داده خواهد شد.

%image_alt%

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم با تحسین از اجرای طرح ملی «خانواده آماده مخاطرات» اظهار داشت: یکی از مزایای اجرای طرح ملی «خادم» ارزیابی اولیه‌ای است که در این طرح صورت می‌گیرد و قطعاً پاسخ اجرای طرح‌های مطالعه شده موفق‌تر خواهد بود.

رحیم حیدری گلرودباری جامعه هدف بودن خانواده در اجرای طرح ملی «خادم» را اقدامی زیربنایی عنوان کرد و گفت: بدون تعامل و وجود آمادگی لازم در مردم در هنگام بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی نمی‌توان خدمات‌رسانی به‌موقع و درستی به آن‌ها ارائه کرد.

در پایان این مراسم فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه از امکانات و انبار امدادی جمعیت هلال‌احمر آستانه‌اشرفیه بازدید کرد.

%image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt% %image_alt%

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه