عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با 8دی:

ایران پس از پیروزی انقلاب به استقلال سیاسی دست یافت / اهتمام و حمایت از مستضعفین جهان از اصول انقلاب است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان گفت: استقلال سیاسی و مدیریتی از مهم ترین دست آوردهای انقلاب اسلامی برای ایران بود.

ایران پس از پیروزی انقلاب به استقلال سیاسی دست یافت / اهتمام و حمایت از مستضعفین جهان از اصول انقلاب است

عمران علیزاده در گفتگو با خبرنگار ۸دی، به تغییرات دیپلماسی سیاسی ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی نخستین تغییری که در جمهوری اسلامی ایران رخ داد این بود که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به دست خودش در دنیا مدیریت شد.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۲ بهمن ۵۷ استقلال سیاسی ایران با مدیریت واحد در جهان دنبال شد، افزود: ایران به مدیریت مستقل در سیاست خارجی خود دست یافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند اصل در مفاد سیاست خارجی ایران دستخوش تغییراتی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ایران را از تسلط شرق و غرب نجات داد، گفت:  اصل نه شرقی، نه غربی را در همان دوران به دلیل اینکه اردوگاه استبدادی شرق و غرب در دنیا تسلط داشت تثبیت شد.

علیزاده حمایت از مظلومان جهان و اهتمام به مستضعفین را از اصول اولیه انقلاب اسلامی در سیاست خارجی ایران نام برد و اظهار کرد: دومین اصلی که جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آن رسید و به آن اهتمام ورزید حمایت از مظلومان عالم بود.

وی با اشاره به اینکه ایران در حمایت از مظلومان و مقابله با استکبار شهره عام و خاص است، افزود: بر اساس این سیاست، ایران در هر جایی که مظلومان عالم حضور داشته باشند از آنها حمایت می کند و در مقابل مستکبران و ظالمان ایستادگی می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه، پایبندی ایران به اصل استکبار ستیزی پس از انقلاب را مهم برشمرد و عنوان کرد: اصل استکبار ستیزی یکی از اصول اولیه انقلاب اسلامی بود که جز لاینفک سیاست خارجی می باشد و هر روز که می گذرد این بعد از اصول رنگ بیشتری به خود می گیرد.

علیزاده، ایجاد روابط حسنه بین همسایگان و تامین حاشیه امن برای آن ها را از دیگر سیاست های جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: داشتن روابط حسنه با همسایگان و تامین بخشی از منافع سیاسی و خصوصا تکیه بر اتحاد اسلامی که انقلاب به شدت دنبال آن بود و شاید خیلی از کشور های دنیا نیز اکنون ایران را بعنوان حامی و گسترش دهنده اسلام در منطقه نام ببرند از دیگر سیاست های تغییر ناپذیر ایران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه