روز شمار تاریخ گیلان / 13 بهمن؛

ترور یک روحانی در میاندوآب / منافقین ۱۴ نفر را در ۱۳ بهمن شهید کردند

سیزدهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۴ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور یک روحانی در میاندوآب / منافقین ۱۴ نفر را در ۱۳ بهمن شهید کردند

به گزارش هشت دی، سیزدهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

محمد داربرزین ۲ فروردین ماه ۱۳۲۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد رستاد یکم مرداد ماه ۱۳۳۲ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف اله ویسی ۵ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۱ در خاکباتان سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

ملامحمد امینی یکم فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۱ در میاندوآب در حالی که روحانی بود توسط منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

غنی کوکب پور چوبر سوم شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان گیلان متولد شد ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید علی نیک آمال رضوی ۲۵ اسفند ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الدین رضایی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید سعادتمندی سوم دی ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن رضایی دوم مهر ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد ششد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شریف کاظمی ۵ خرداد ماه ۱۳۴۷ در استان مازندران متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۴ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حاجی افرازه ۵ خرداد ماه ۱۳۱۵ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۵ در ایرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلال امین پور ششم مهر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۶۵ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان ملکلی پنجم دی ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۷۱ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا سهرابی ایلزوله یکم فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۳ بهمن ماه ۱۳۷۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه