کاهش محبوبیت ثابت قدم؛

پیامی که در پشت پرده استیضاح ناکام شهردار رشت نهفته بود!

اگر کارگرنیا با جریان استیضاح کنندگان همراهی می کرد دیگر رجبی رای مخالف به استیضاح نمی داد و رفیعی و صابر هم رای ممتنع نمی دادند.

پیامی که در پشت پرده استیضاح ناکام شهردار رشت نهفته بود!

به گزارش ۸دی، به نقل از خزر، اگرچه پس از ناکامی استیضاح شهردار رشت بسیاری این استیضاح را آخرین تلاش شورای چهارم برای اثر گذاری ماندگار و برجسته در حوزه مدیریت شهری قلمداد کردند، اما فارغ از این موضوع نتایج واقعی استیضاح شهردار آن چیزی نبود که در پایان رای گیری از آن به عنوان ترکیب آرا یاد شد.

هفت رای مخالف در مقابل تنها شش رای موافق استیضاح ثابت قدم اگرچه حکایت از آن داشت که برای نخستین بار پس از انتخاب ثابت قدم به عنوان شهردار رشت جبهه موافقان وی از مخالفانش پیشی گرفته است، اما نگاهی به آنچه که در روز استیضاح ثابت قدم اتفاق افتاد نشان دهنده این موضوع است که شهردار رشت با کمترین اختلاف توانست خود را از دامن استیضاح برهاند.

اگر کارگرنیا با جریان استیضاح کنندگان همراهی می کرد دیگر مجید رجبی در اعتراض به چرخش های دقیقه نودی استیضاح کنندگان رای مخالف به استیضاح شهردار نمی داد و محمد رفیعی و عباس صابر هم بجای رای ممتنع رای موافق خود با استیضاح را به صندوق می انداختند تا ثابت قدم با ده رای موافق در مقابل تنها پنج رای موافق امروز دیگر جایی در راس شهرداری رشت نداشته باشد، لذا به نظر می رسد حضور فعلی دکتر ثابت قدم بر کرسی مدیریت شهری تنها وتنها مرهون رای کارگرنیا به مخالفت با استیضاح وی می باشد.

به نظر می رسد نمودار میزان محبوبیت ثابت قدم در بین اعضای شورا روند نزولی داشته و دارد. از آخرین باری که ثابت قدم توانست با ۹ رای از ۱۵ رای اعضای شورا برای دومین بار بر کرسی شهرداری رشت تکیه بزند مدتها گذشته و فراز و نشیب های تعامل ثابت قدم با ۱۵ عضو شورا در مجموع از میزان محبوبیت وی در بین شورا نشینان کاسته است. روندی که اگر بیشتر از یک نیم سال تا انتخابات بعدی شورا مانده بود می توانست به شدت جایگاه مدیریتی شهردار رشت را تهدید کند، چراکه ثابت قدم هم اکنون تنها یک نیروی موافق با عملکرد خود را در کنار ۵ عضو سنتی موافق با خود می بیند و گذر زمان ممکن است همین یک موافق را هم به مخالف تبدیل کند.

با این حال آنچه که تا حد زیادی خطر استیضاح شهردار رشت را برای وی و حامیانش در بین مردم و مدیران کاهش می دهد این است که عمر شورای چهارم رو به اتمام است و با توجه به این که برای آغاز استیضاح بعدی، گذشت حداقل دو ماه از آخرین تلاش ناکام برای استیضاح شهردار رشت از نظر اقناع فکری مردم و مسئولین لازم و ضروری به نظر می رسد، بعید است که شورای چهارم بازهم فرصتی برای کشاندن ثابت قدم به پای میز استیضاح داشته باشد، اگرچه این شورا به لطف بودن افرادی که نشان داده اند از هنرمندی چرخش رای در کسری از ثانیه برخوردارند، هیچ گاه به طور کامل برای ثابت قدم بی خطر محسوب نمی گردد ولو اینکه حتی یک روز از عمرش باقی مانده باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه