روز شمار تاریخ گیلان / 27 دی ماه؛

ترور سه گیلانی در ۲۸ دی / درگذشت یکی از علمای بزرگ رشت

در چنین روزی، سه گیلانی توسط عوامل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

ترور سه گیلانی در ۲۸ دی / درگذشت یکی از علمای بزرگ رشت

به گزارش ۸دی، ۲هشت دی ماه ۱۳۱۹ شمسی، آیت الله سیدمحمدتقی رودباری گیلانی از علمای بزرگ رشت درگذشت. وی از بزرگانی چون آیت الله ملاعبدالله مازندرانی، نائینی و عراقی اجازاتی دریافت کرد. وی سال ها امامت جماعت مسجد صفی رشت را بر عهده داشت. فرزندش سید حسین رودباری نیز بعد ها از علمای بزرگ رشت شد. نوه اش آیت الله سید مجتبی رودباری هم اکنون عالم بزرگ رشت است و در مسجد صفی به تبلیغ دین مشغول است. (۱۳۱۹ ش- ۲۰ ذی الحجه ۱۳۵۹ ق)  (رنگ ایمان)

۲هشت دی ماه ۱۳۵۹ شمسی، یک تالشی ترور شد. وجیه الله رحمانی ۱۶ تیر ماه ۱۳۳۸ در روستای ویزنه تالش در استان گیلان متولد شد و ۲هشت دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

۲هشت دی ماه ۱۳۵۹ شمسی، شهید عزیز مرادی از رزمندگان شهرستان صومعه سرا در گیلانغرب به شهادت رسید. وی متولد دهم دی ماه ۱۳۳۳ بود و پیکر مطهرش در گلزار شهید آقا مهدی آقا صومعه سرا تدفین شد.

۲هشت دی ماه ۱۳۶۱ شمسی، یک رضوانشهری ترور شد. شهید حسین نوزاد در سال ۱۲۸۶ در روستای صیقل سرای پره سر رضوانشهر در استان گیلان متولد شد و ۲هشت دی ماه ۱۳۶۱ در رضوانشهر ترور شد و به شهادت رسید.

۲هشت دی ماه ۱۳۶۲ شمسی، یک گیلانی ترور شد و به شهادت رسید. رضا قیاسی یکم اردیبهشت ماه ۱۳۶۴ در استان گیلان متولد شد ۲هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارگر ساده بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

۲هشت دی یماه ۱۳۶۴ شمسی، محمد برهانی از رزمندگان خمام رشت به شهادت رسید. وی متولد ۲ مرداد ماه ۱۳۴۶ بود.

۲هشت دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، شهید احمد علی‌پور خراطی در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید. وی متولد یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ روستای نرگستان صومعه سرا بود و پیکر مطهرش در گلزار شهید نرگستان تدفین شد.

۲هشت دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، شهید احد عزیزان در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید. وی متولد ۱۹ تیر ماه ۱۳۳۹ روستای نوخاله صومعه سرا بود و پیکر مطهرش در گلزار شهید بقعه آقاسیدابراهیم نوخاله تدفین شد.

۲هشت دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، شهید ابراهیم نارنگلی در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید. وی متولد ۲۰ خرداد ماه ۱۳۴۲ در در انزلی بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه