روز شمار تاریخ استان آذربایجان غربی / 26 دی ماه؛.

ترور و شهادت ۷ نفر از اهالی استانی آذربایجان غربی توسط منافقین

ست و ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۷ نفر از مردم بی گناه استان آذربایجان غربی در بین سالهای ۵۹ تا ۶۵ در شهرهای مختلف به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهادت ۷ نفر از اهالی استانی آذربایجان غربی توسط منافقین

به گزارش هشت دی، بیست و ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۷ نفر از مردم بی گناه استان آذربایجان غربی در بین سالهای ۵۹ تا ۶۵ در شهرهای مختلف به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

 

رسول عباسی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۲۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای پییشمرگ کرد بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کریمی ۹ دی ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در مدرسه در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان لطفی ۱۶ شهریور ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماهم ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولت بود در مدرسه ای در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد مرندی ۱۰ بهمن ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در داخل بازداشتگاهی در خوی ترور شد و به شهادت رسید.

عزیز کریمی ۲ مهر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کریمی ۵ مرداد ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در مدرسه ای در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف پیری ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۵۹ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الدین حاتمی ۲ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه