روز شمار تاریخ گیلان / 26 دی ماه؛

شهادت تعداد زیادی از رزمندگان گیلان در شلمچه و سومار

در چنین روزی، تعداد زیادی از رزمندگان استان گیلان در مناطق عملیاتی شلمچه و سومار به شهادت رسیدند.

شهادت تعداد زیادی از رزمندگان گیلان در شلمچه و سومار

به گزارش ۸دی، ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ شمسی، محمدرضا شاه از کشور فرار کرد. با فرار محمدرضا پهلوی گیلان هم مانند سایر نقاط کشور یک پارچه شادمانی و شور بود. مردم در تمام شهر های گیلان به خیابانها ریخته بودند و رفتن دیکتاتور را جشن گرفتند. مردم مطمئن شده بودند که با رفتن شاه مبارزات شان به رهبری امام خمینی به ثمر خواهد نشست و پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک خواهد بود. فرار شاه باعث شد که مردم با انگیزه و علاقه بیشتری در راهپیمایی ها شرکت کنند و نابودی رژیم شاهنشاهی را مطالبه کنند(۱)

۲۶ دی ماه ۱۳۶۰ شمسی، شهید علی بابائی نودهی از رزمندگان شهرستان انزلی در بوکان به شهادت رسید. وی متولد ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۳ بود.

۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ شمسی، یکی از نیروهای بسیجی گیلانی ترور شد. قربانعلی پروانه سکام ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در روستای سکام رضوانشهر استان گیلان متولد شد ۲۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در بوکان و در حین اقامه نماز توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

۲۶ دی ماه ۱۳۶۳ شمسی، شهید عادل سفالی از رزمندگان شهرستان آستارا به شهادت رسید. وی متولد سال ۱۳۴۴  شهر آستارا بود.

۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ شمسی، سید علی نبوی طولارودی در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید. وی در سال ۱۳۳۳ در روستای طولارود تالش متولد شده بود.

۲۶ دی ماه ۱۳۶۶ شمسی، کیوان فعال رودسری  در ماووت عراق با شهادت رسید. وی متولد ۲۷ آبان ماه ۱۳۴۶ در رودسر متولد شده بود و پیکر مطهرش در گلزار شهید رودسر تدفین شد.

۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ شمسی، هادی پرموتیپ از سربازان وظیفه گیلانی توسط منافقین ترور شد. شهید پرموتیپ در سال ۱۳۵۲ در استان گیلان متولد شده بود.

پی نوشت:

۱-رنگ ایمان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه