روز شمار تاریخ ترور در ایران / 18 دی؛

منافقین ۳۰ نفر را ترور کردند / ۱۸ دی هم با خون شهدا رنگین شد

هجدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

منافقین ۳۰  نفر را ترور کردند / ۱۸ دی هم با خون شهدا رنگین شد

به گزارش هشت دی، هجدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

جواد شهبازی در سال ۱۳۰۵ در استان تهران متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۵۷ در حالی که کارگر بود در قم ترور شد و به شهادت رسید.

حمید قدرتی محمدجانلو ۳ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان اردبیل متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۵۸ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا بهروزی ۹ مهر ماه ۱۳۱۷ در استان فارس متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۵۸ در آبادان در یک عملیات بمب گذاری به شهادت رسید.

حسنعلی رسمی در سال ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۱هشت دی ۱۳۵۹ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباد تیموری ۲۵ بهمن ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۵۹ در جلبر ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهروز ابوحمزه ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱هشت دی مامه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی جلالی ۱ بهمن ماه ۱۳۴۵ در استان اصفهان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۱ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یحیی حلوی اینجار ۲ خرداد ماه ۱۳۳۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کادر ارتش بود در پایگاه ایرانخوی سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حسن میرهادی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شعبان حیدرزاده ۶ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد اسماعیل محسنی هماگرانی ۲۵ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان اصفهان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی  کادر ارتش بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمت الله شاکری ۲۹ فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان اصفهان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا روحی پرکوهی ۸ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله سلاجقه ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در استان کرمان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در حالی که نیروی کادر ارتش بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

همت شعبانی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان هرمزگان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردتش در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی سلیمی ۹ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود نشاطی ۲ آذر ماه ۱۳۳۹ در شهرستان آستارا در استان گیلان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پسوه پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن عبدالهی ۲ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عنایت علی پور ۱۸ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعباس قلی زاده در استان کرمان متولد شده بود و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن ملایی ۲۰ مردادماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن مهماندوست ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۲ در استان گیلان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در مدرسه شهید رجایی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

حبیب الله شعبانی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان خراسان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۳ در مهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا عالی مقدم ۱۴ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۶۳ در جاده مهران در ساوجبلاغ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهرام صدیقی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۷۴ در زاهدان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قباد منصور بیگی در استان ایلام متولد شد و ۱هشت دی ماه ۱۳۷۸ در ایلام در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا علیحسنی در شهرستان ایلام متولد شده بود و ۱هشت دی ماه ۱۳۷۸ در ایلام در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدرضا قاسم زاده قطبی در استان ایلام متولد شده بود و ۱هشت دی ماه ۱۳۷۸ در ایلام در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه