فرماندار شفت:

شهرستان شفت از قافله توسعه عقب مانده است

فرماندار شفت گفت: این شهرستان با توجه به دارا بودن همه ظرفیت‌های مادی و معنوی نسبت به دیگر شهرستان‌ها بر اساس شاخصه‌های توسعه از قافله توسعه عقب مانده است.

به گزارش ۸دی، محمدرضا محسنی، فرماندار شفت عصر(۱۶دی) در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه شهرستان شفت دارای پتانسیل گردشگری مذهبی و طبیعی است، اظهار داشت: شفت به واسطه داشتن مردم متدین و انقلابی در گیلان و کشور می‌درخشد و به خود می‌بالد که دارای ۲۰۰ شهید و ۳۷۵ جانباز و آزاده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۱ واحد صنعتی و ۵۲۴ واحد سنتی است، افزود: سالیانه شش هزار و ۶۰۰تن انواع ماهی‌های گرم‌آبی در این شهرستان تولید می‌شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه این شهرستان با توجه به دارا بودن همه ظرفیت‌های مادی و معنوی نسبت به دیگر شهرستان‌ها بر اساس شاخصه‌های توسعه از قافله توسعه عقب مانده است، گفت: انقلاب بزرگی در بحث گازرسانی در این شهرستان افتاده است و از ۹۵ روستای شفت ۹۳ روستا از نعمت گاز برخوردارند.

محسنی با بیان اینکه ۵۹ روستای شفت دارای آب شرب است و در بخش راه روستایی در این دولت ، ۶۸ کیلومتر راه آسفالت شده و تا دهه فجر ۲۳ کیلومتر دیگر هم به این امار اضافه می‌شود، تصریح کرد: ۱۳۳ کیلومتر از راه‌های شفت فاقد آسفالت است که در این راستا دارای عقب ماندگی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان شفت ارتقای شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت است که ۹ روستا نقاط کور دارند و فاقد شبکه همراه هستند.

فرماندار شفت با بیان اینکه از مجموع ۹۵ روستا، ۱۵ روستا از تلفن بی‌سیم استفاده می‌کنند، اظهار داشت: فیبرنوری کابل‌های هوایی بر اثر حوادث طبیعی همچون برف و باد پاره می‌شود که خواستار تبدیل کابل فیبر هوایی به خاکی هستیم.

محسنی با بیان اینکه از ۱۳ دکل ، ۱۲ دکل از ۲G و یک دکل از ۳G استفاده می‌شود، افزود: ۴ بانده کردن ملاسرا به شفت از دیگر درخواست‌های مردم این شهرستان است که در سال ۹۰ مصوب و در سال ۹۲ ابلاغ و در سال ۹۳۳۳ فاز اول شروع به کار شد.

تثبیت  بیشتر «مرگ بر آمریکا» از مهمترین دستاوردهای برجام

حجت‌الاسلام سید عبدالله هاشمی، امام جمعه شفت در ادامه  اظهار داشت: بحث ارتباطات که بیشترین جزء آن گفتاریست برگرفته از قرآن مجید است.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای و برجام یکی از مهمترین دستاوردهای آن مجددا همدلی بیشتر همه مسئولان و مردم و تثبیت بیشتر مرگ بر آمریکا شد، افزود: مطابق تدبیر دولت تدبیر و امید و برگزاری انتخابات الکترونیک، اینترنت شهرستان شفت ضعیف است.

امام جمعه شفت با اشاره به امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم این شهرستان، گفت: مسافران زیادی در این دو امامزاده حضور پیدا می‌کنند اما شاهد فقدان دستگاه‌های خودپرداز در این مناطق هستیم.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: با کوچکترین بارندگی متاسفانه مردم به دلیل قطعی آب، گاز، برق، تلفن، اینترنت و … در ادارت جمع می‌شوند و همه اینها به دلیل فرسوده بودن بافت‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته وزیر اطلاعات که در شهرستان شفت حضور پیدا کرد در مورد پروژه عظیم مصلی حضرت محمد(صلی‌الله علیه وآله وسلم) شفت قول مساعدت داد و قول او عملی شد و انتظار می‌رود وزیر ارتباطات هم قول‌های خود را عملی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه