دبیر کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با 8دی:

در حل آسیب های فرهنگی و اجتماعی متولی واحدی نداریم / افکار وزارت ارشاد با سایر نهاد ها متفاوت است

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس از وضعیت فعلی در مقابله با آسیب های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در برخورد با آسیب های اجتماعی متولی واحدی وجود ندارد و دستگاه ها جزیره ای عمل می کنند.

در حل آسیب های فرهنگی و اجتماعی متولی واحدی نداریم / افکار وزارت ارشاد با سایر نهاد ها متفاوت است

ولی داداشی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه تعدد دستگاه های فرهنگی اجتماعی موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده اشت، اظهار داشت:  متاسفانه همه ارگانها در حال حاضر جزیره ای عمل می کنند.

وی با اعلام اینکه نهاد های فرهنگی خود محور عمل می کنند، افزود: در راستای امور فرهنگی و اجتماعی هرکسی ساز خود را می زند و مسئولان در ارشاد، سازمان تیلیغات، آموزش و پرورش، کانون های فرهنگی مساجد، کانون پرورشی فکری نوجوانان و جوانان جزیره ای عمل می کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی کشور متولی واحدی ندارند، گفت: عدم برنامه جامع و واحد در امور فرهنگی و آسیب های اجتماعی به یک معضل ملی تبدیل شده است.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تداخل برنامه فرهنگی انتقاد کرد و اظهار داشت: اکثر برنامه های فرهنگی با یکدیگر تداخل دارند و این منجر شده تا ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی شاهد معضلات و آسیب های زیادی باشیم.

داداشی با اشاره به اینکه برای حل تداخل برنامه ها و افکار در سازمان ها و نهاد های فرهنگی اجتماعی باید ساز و کار هایی را اندیشید، تصریح کرد: همه ی دستگاه های فعال در بحث فرهنگی و اجتماعی زیر بیرق جمهوری اسلامی فعالیت می کنند اما در عمل افکارشان با هم متفاوت است.

وی در ادامه این مطلب افزود: تفاوت افکار با اختلاف سلیقه متفاوت است و اکنون افکاری که در وزارت ارشاد حاکم است با افکاری که در سایر نهاد ها دنبال می شود متفاوت است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با هشدار به اینکه اگر متولی فرهنگ مشخص نباشد آسیب های اجتماعی گریبانگیر ما خواهد شد، گفت: ساماندهی فرهنگ متولی واحدی را می طلبد و اگر این مهم اتفاق نیافتد نمی تواند هماهنگ باشد و این مسبب آسیب های بزرگ اجتماعی می شود.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس با بیان طرح مطالعه بر روی آسیب های اجتماعی افزود: ما باید روی آسیب های اجتماعی کار کنیم و برای حل این معضل ملی برنامه هایی را تعریف نماییم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه