روز شمار تاریخ ترور در ایران / 12 دی ماه؛

ترور و قتل ۲۵ نفر در سطح کشور در ۱۲ دی ماه

دوازدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و قتل ۲۵ نفر در سطح کشور در ۱۲ دی ماه

به گزارش هشت دی، دوازدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۵ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

محمود بختیاری در سال ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مقصود فتحی علی بیگلو ۲۷ اسفند ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۵۹ در سد نوروزلو میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شهادتی ۱ تیر ماه ۱۳۳۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۰ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدر حیدرغلامی ۲ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدعلی علیقالی ۱ شهریور ماه ۱۳۵۳ در استان همدان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۰ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن عیوض زاده ۳۰ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور طبرستانی ۶ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان اصفهان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محرم رنجبر ۲ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ده گردیانی ۱۰ مهر ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هانی خسروی ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید جلیل فغانی ۱ دی ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فریدون محمودی درفش در سال ۱۳۳۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید فخرالدین موسوی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان بوشهر متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود یکتا وحیدی پور ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهزاد اسدی ۱۰ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان مرکزی متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی اسماعیلی نینی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حکمعلی انوشی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان اردبیل متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم بی مثل سرخابی ۵ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در در جاده بوکان – سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد تقی نژاد خرمردی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد  و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد جعفری راد ۲۰ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین جمالی گلباغی ۱۱ آبان ماه ۱۳۴۵ در استان گیلان متولد شد و ۱۲ در ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد چوقادی ۲۳ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد بافکار ۱ مهر ماه ۱۳۴۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین اصغر قانع گلیان ۲۹  اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مشهد ترور شد و به شهادت رسید.
الهداد کریمی در سال ۱۳۴۷ دراستان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۶۷ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
میرداد بامری ۱۲ دی ماه ۱۳۷۰ در کرمان توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ژاله ساعدی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۳۶ در رودسر استان گیلان متولد شد و ۱۲ دی ماه ۱۳۷۸ در رودسر توسط گروهک منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه