محمدحسین غریبی
عصر امروز؛

جشن میلاد با طعم وحدت در رضوانشهر برگزار شد + تصاویر

جشن وحدت شیعه و سنی عصر امروز در مسجد شهرک وحدت رضوانشهر و با حضور اهالی شیعه و شنی این شهرستان برگزار شد.

جشن میلاد با طعم وحدت در رضوانشهر برگزار شد + تصاویر

به گزارش هشت دی، جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) عصر امروز در شهرک وحدت رضوانشهر برگزار شد. این جلسه در ابتدا با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد و پس از آن مراسم با شعر خوانی سید نهضت حسینی نژاد پیرترین معلم خطه تالش، معلمی از تبار اهل تسنن که نود و چند سال را با عشق به ائمه اطهار و پیامبر اکرم(ص) زندگی کرده است  در مدح پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) ادامه یافت.

گروه مولودی هم مثل سالهای گذشته جایگاه خودش رو در سین برنامه حفظ کرده بود. مولودی خوانان سنتی شهرستان که با صدای زیبای خودشان در مدح پیامبر جمعیت حاضر را به فیض رساندند.

این مراسم با اتحاد علمای اهل تشیع و اهل تسنن بسیار زیبا شده بود و هر لحظه که بیشتر از این جشن می گذشت به زیبایی آن افزوده می شد.

برنامه بعدی این جشن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عابدی بود. محور سخنرانی حجت الاسلام عابدی فعالیتهای اجتماعی پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) در زمان خودشان بود.

وی اظهار داشت: اکثر علما از نگاه و بعد اخلاقی و فلسفی به پیامبر نگاه می کنند ولی می خواهیم در این جلسه از بعد دیگری پیامبر را نظاره کنیم. هیچگاه در قرآن مجید پیامبر به عنوان پیامبر اسلام خطاب نشد است و از زمانی که اروپاییان و آمریکایی ها ایران را تحت سیطره خود درآوردند و کتب تالیفی آنان در ایران تدریس شد پیامبر خدا را منحصر به اسلام کردند در حالیکه پیامبر انحصاری اسلام نیست، پیامبر برای کل جهانیان است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر به همان اندازه که کارهای دینی و عبادی انجام می داند به کارهای اجتماعی نیز می رسیدند. اولین کاری که پیامبر بعد از استقرار در مدینه انجام دادند ساخت مسجد در مدینه بود.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه زمانیکه پیامبر در مدینه بود مردم زمین های خودشان را به پیامبر هدیه می دادند و پیامبر این زمین ها را بین مجارین و انصار تقسیم می کردند و به آن ها اجازه آن را می دادند تا سه سال برای خودشان خانه درست کنند و اگر نساختند ازمین هار را از آنان پس می گرفتند و به دیگری می دادند گفت: پیامبر در مدینه ۶ چاه برای مصارف مختلف بدست خودشان حفر کردند و ساخت دارالشفا، دارالایتام و مهد کودک از دیگر اقدامات اجتماعی پیامبر خدا بود.

وی افزود: امام احمد حنبل ، یکی از امامان اربعه اهل تسنن در کتاب خود نوشته است که در زمان امام علی (ع) که بیشتر از چهار سال حکومت ایشان به جنگ گذشت و خانه ها در جنگ ویران می شدند حتی ضعیف ترین مردم سرپناه و خانه داشتند و نان گندم می خوردند و از آب فرات می خوردند در حالیکه امام علی(ع) در عمر خود نان گندم نخوردند.

حجت الاسلام عابدی به اجمال درباره کار های اجتماعی و عمرانی پیامبر صحبت کردند و ابعاد دیگری از زندگی پیامبر (ص) بیان کرد و گفت: اگر مسئولین زمان ما الگوی عملی شان پیامبر(ص) و ائمه (ع) باشد هیچگاه در کشور مسائلی همچون حقوق های نجومی و یا خبط هایی از این دست اتفاق نمی افتد.

در پایان این جلسه کربلایی حسین زمردی به مولودی خوانی پرداختند و جمع حاضر را به فیض رساندند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه