عضو هیات علمی دانشگاه گیلان:

مذاکره با غرب مانند شطرنج با گوریل است / اگر تبعیت نکنید به زور شما را تسلیم می کنند

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان گفت: اگر دشمن احساس کند ما را وادار به عقب نشینی کرده به کوتاه آمدن در زمینه هسته ای رضایت نمی دهد.

مذاکره با غرب مانند شطرنج با گوریل است / اگر تبعیت نکنید به زور شما را تسلیم می کنند

روح الله کاظمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه آگاهان سیاسی و با بصیرت هشدارهای لازم را بارها در خصوص برجام داده بودند اظهار داشت: اما متاسفانه این تذکرات شنیده نشد و القاب نامهربانانه ای از سوی دست اندرکاران نسبت به منتقدین استفاده شد.

وی با اشاره به ابنکه اکنون مشخص شده است که دلواپسی دوستان با بصیرت نسبت به برجام حقیقی و ضروری بود افزود: اگر ما در برابر فشارها و تحریم های دشمن از خود ضعف نشان دهیم دیگر دلیلی وجود ندارد که آنها کوتاه بیایند و فشار را بردارند.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه قانون حاکم بر دنیای امروز قانون جنگل است گفت: در دنیایی که عربستان و رژیم صهیونیستی در ارزیابی حقوق بشر نظر می دهند نمی توان روی منطق سرمایه گذاری کرد و نمی شود با طرف مقابل مذاکره منطقی داشت.

کاظمی با بیان اینکه مذاکره با غرب مانند شطرنج بازی کردن با گوریل است اظهار کرد: تا وقتی که در راستای منویات آنها قدم بردارید و از آنها تبعیت کنید با شما کاری ندارند اما به محض اینکه بخواهید دنیال حق و حقوق خودتان باشید آنها با زور همه ی منطق و موازین اخلاقی و عقلانی را زیر پا می گذارند تا شما را تسلیم کنند.

وی با اشاره اینکه اگر دشمن احساس کند نقطه ضعفی در ما پیدا کرده و ما را وادار به عقب نشینی کرده است به کوتاه امدن در زمینه هسته ای رضایت نخواهد داد تصریح کرد: بارها دوستان انقلاب هشدار داده اند که آنها پس از موضوع هسته ای سراغ قدم های بعدی همچون تسلیحات موشکی، حقوق بشر و دفاع از مقاومت منطقه خواهند رفت تا فشار را حفظ کنند و تا زمان حذف ما این فشار را حفظ خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با بیان این جمله از شهید آوینی که ” اگر بخواهیم خود را با معیار های غرب تطبیق دهیم آنچنان به درون چرخ دنده های این سیستم کشیده می شویم که حتی استخوان های ما هم خورد خواهد شد” اظهار داشت: وضعیت فعلی قابل پیش بینی بود و تیم هسته ای می توانست به هشدارها توجه کنند تا به جایی نرسیم که بازگشت از برخی اقدام ها بسیار پر هزینه و حتی نشدنی باشد.

کاظمی در پایان با تاکید بر اینکه مذاکرات باعث افزایش بصیرت عمومی شد و زیمنه را برای برداشتن قدم های سریع و بلند و محکم در آینده آماده کرد و گفت: باید از این هزینه ای که داده شد عبرت گرفته شود و اجازه ندهیم که این اتفاق تکرار شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
امان از بی بصیرتان!
در حاشیه