روز شمار تاریخ ترور در ایران / 12 آذر؛

ترور ۱۴ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۲ آذر + اسامی

دوازدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۱۴ ایرانی بی گناه توسط منافقین در ۱۲ آذر + اسامی

به گزارش ۸دی، دوازدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور و شهادت حداقل ۱۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

فهیمه سیاری ۱ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان زنجان متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که دانشجو بود در یک حمله مسلحانه در محور سقز – بانه به شهادت رسید.

سیف الله امامی ۹ آبان ۱۳۱۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالقادر دوراندیش ۱۲ اسفند ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند سد بود در یک حمله مسلحانه در داخل شهر مهاباد به شهادت رسید.

غلامحسن نادری سعید آباد ۱ مهر ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در جاده نقده اشنویه به شهادت رسید.

اصغر بدخشان کمالی ۱۰ دی ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

میکاییل کمانگر ۱ خردادماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

اکبر نادری ۳ اردیبهشت ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در جاده نقده – اشنویه به شهادت رسید.

محمدعلی حسنی ۱۰ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان همدان متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

کریم بیانی مجد ۱۴ آبان ۱۳۲۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید.

حسن ترک جوکار ۱ آذر ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

حسن اولیائی پور ۱۰ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

محمد حقیقی ۳ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان گلستان متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید.

جمشید تک روستا ۲۷ خرداد ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در کوه بالا به شهادت رسید.

ناصر محمدی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه