کارشناس هواشناسی در گفتگو با 8دی:

کاهش ۲۰ درجه ای دما در استان / گیلانیان منتظر بارش برف سنگین باشند

کارشناس هواشناسی از ورود جبهه هوای سرد سیبری به گیلان خبر داد و گفت: هوای استان بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سرد می شود و باید در ارتفاعات و مناطق جلگه ای منتظر بارش برف بود.

کاهش ۲۰ درجه ای دما در استان / گیلانیان منتظر بارش برف سنگین باشند

سید سجاد حاتم زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی از نفوذ توده هوای پر فشار به گیلان خبر داد و اظهار داشت: از امروز شنبه بتدریج شاهد نفوذ پرفشار سیبری با مرکزیت نزدیک به ۱۰۷۰ هکتوپاسکال به استان گیلان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه این توده هوای سرد با کاهش محسوس دما همراه است، افزود: به موجب بارش شدید باران کاهش شدید دما که بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود، گیلان سرد تر از روزهای پیش خواهد شد.

کارشناس هواشناسی از وقوع بارش برف در روزهای آینده خبرداد و گفت: وزش باد شدید بین ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه موجب خواهد شد تا  شاهد بارش سنگین برف در ارتفاعات استان باشیم.

حاتم زاده با اشاره به اینکه گیلانیان زمستان را در روزهای آینده لمس می کنند؛ اظهار کرد: با کاهش محسوس دمایی که این هفته رخ خواهد داد مردمان گیلان زمین زمستان را در فصل پاییز کاملا حس خواهند کرد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این وضعیت را تا چهارشنبه ۳ آذر ادامه دارد افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرایط برای باریدن مخلوط برف با باران و یا برف آبه در برخی از نقاط جلگه گیلان کاملاً مهیاست.

وی با اعلام اینکه بارش باران در مناطق جلگه ای گیلان دور از انتظار نیست، گفت: اگر دمای هوا در آن دو روز برای باریدن برف مساعد باشد حتی در برخی از نقاط جلگه هم شاهد سفید پوش شدن زمین خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه