استاد تمام دانشگاه تهران در رشت:

با قانون FATF تحریم به دست خودمان انجام می شود/حاکمیت آمریکا به دنبال انتخاب کلینتون است

استاد دانشگاه تهران گفت: با قانون FATF به دست بانک های خودمان، نهادهای نظامی و امنیتی کشور را تحریم می کنیم.

با قانون FATF تحریم به دست خودمان انجام می شود/حاکمیت آمریکا به دنبال انتخاب کلینتون است

به گزارش ۸دی به نقل از روشن خبر، ابومحمد عسگر خانی، استاد تمام دانشگاه تهران عصر دوشنبه در نشست « تعهد آمریکایی از حقیقت تا واقعیت» در دانشگاه گیلان با اشاره به تعهدات بین المللی از جمله FATF اظهار داشت: باید دقت کنیم که یک سازمان یا نهاد ممکن است برای یک کشور تروریسم و برای کشور دیگر بعنوان سازمان آزادی بیان شود.

وی افزود: وقتی به معاهده ها نگاه می کنیم، می بینیم که دنیا را به دو قسمت دوست و دشمن تقسیم می کنند و این عوامل استکبار خود تصمیم می گیرند که چه کسی سلاح هسته ای داشته باشد و یا چه کسی تروریسم است و چه کسی نیست.

عسگر خانی با اشاره به وجود یک نوع سراب در محافل آکادمیک نسبت به آمریکا و غرب، گفت: در کشورهای جهان سوم چون از اتاق پروژه ها و نظریه های اتاق فکر های آن ها بی خبر هستند، آن ها را سراب خوبی می بینند و آنان را با مکتب فایده گرایی توجیح علمی می کنند.

وی با اشاره به اینکه مکتب فایده گرایی یعنی بیشترین منافع برای بیشترین افراد است، افزود: در این مکتب می گویند به برخی از کشورها مثل ایران و عراق و لیبی زور می گوییم، اما منافع دنیا رو دارم برآورده می کنم که در عمل واقعا اینگونه نیست که منافع دنیا را برآورده کنند.

استاد دانشگاه تهران قراردادهای امضا شده تحت زور را باطل دانست و گفت: تا زمانی که ایران بمب نساخته حق ندارند، ما را تحریم کنند و یا تا زمانی که چیزی در عراق اثبات نشده، حق دخالت و جنگ در عراق را نداشتند، یعنی بر اساس قراردادها باید علتی در مقابل معلول باشد. اما باید گفت که آمریکایی ها این را فقط برای دوستان خود به کار می برند و برای دشمنان نیازی به علت ندارند و بر اساس معلول عمل می کنند.

وی تصریح کرد: حمله به عراق و دخالت در سوریه بر اساس معلول و اینکه در آینده ممکن است تروریست شوند، انجام شد، در حالیکه علتی نداشتند.

عسگر خانی با اشاره به اینکه اتاق فکرهای آنها روز و شب در حال تغییر رژیم ها است و کشورهای جهان سوم از آن بی خبرند، گفت: این نوع دخالت های آنها در قوانین هیچ کشوری وجود ندارد، اما آنها به واسطه ی تعهدات و قرارداد های بین المللی ، آهسته آهسته وارد قوانین کشور مورد نظر می شوند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه با قانون FATF  به دست بانک های خودمان، نهادهای ما مثل سپاه را تحریم می کنیم، خاطر نشان کرد: وقتی قوه مجریه یک معاهده را امضا کند، شما به موجب حقوق معاهدات موظف به اجرای آن هستید و حتی تایید و امضای مجلس هم برایشان مهم نیست و به این ترتیب عنصر دخالت در داخل کشور تفسیر می شود.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اتفاقات داخل سوریه کاملا با اتاق فکر آمریکایی هاست، بیان داشت: قوانین و مقررات معاهده ها و قراردادها  مثل FATF کاملا از واژگان آمریکایی ها هستند.

وی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا هیچ دست به آن نخورده است، افزود: آن ها بر تمام اموال ما نظارت دارند و دقیقا جایی را تحریم می کنند که آن قسمت فلج شود، به طور مثال در تحریم ها کشتیرانی ما را تحریم کردند که بیشترین سهم صادرات و واردات کشور کالا از این طریق است. این در حالیست که در بحث برجام هیچ متخصص در این حوزه حضور نداشت.

عسگرخانی خاطر نشان کرد: آنچه که الان در سوریه و عراق در حال اتفاق است نمونه کامل دخالت بوده، در حالیکه همین برنامه ها را برای عربستان ، اسرائیل و آذربایجان انجام نمی شود و کاملا انتخاب شده و مشخص عمل می کنند.

وی افزود: بیش از ۳۷ هزار نفر را در ایران ترور کرده اند و بیشترین قربانیان در بحث سلاح های کشتار جمعی را ما داریم، اما باز ما را تحریم کرده و حامی تروریسم معرفی می کنند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به یکی از نشست های چند سال پیش در خارج  که در آن حضور داشته، گفت: در آن جلسه یکی از تندروهای اسرائیلی با صراحت کامل گفت که ایران حدود ۸۰ فیزیکدان هسته ای دارد که یا باید غربی ها به آن ها در خارج پناهندگی و کار بدهند و یا اینکه ما همه آن ها را ترور خواهیم کرد و این کار را با دانشمندان ما کردند.

وی افزود: ورود به معاهدات و تعهدات بد نیست، اما باید بتوانیم به نوعی قرارداد ببندیم که منافع ما دیده شود؛ وگرنه دیگر استقلالی وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا تجزیه خاورمیانه و ایجاد ده ها کشور کوچک است تا حکمرانی بر آنها خیلی راحت تر باشد.

استاد دانشگاه تهران در ادامه در مورد انتخابات آمریکا با اشاره به اینکه مردم در انتخابات نقش کمی دارند، گفت: در مورد انتخاب ریاست جمهوری زمان اوباما گفته بودم که صدرصد اوباما انتخاب می شود، چون قرار بود با انتخاب او، ویترین آمریکا تغییر کند. همان طور که ۱۱ ماه قبل از ۱۱ سپتامبر، لایحه ای در کنگره آمریکا برده شد و گفتند که رژیم افغانستان باید تغییر کند.

وی انتخابات آمریکا را نبرد بین دولت و جامعه مردم دانست و اظهار داشت: ترامپ نماینده جامعه آمریکا و کلینتون نماینده حاکمیت است و حاکمیت تمایلی به آمدن ترامپ ندارد.

عسگرخانی با اشاره به اینکه از CNN گرفته تا اروپایی ها می خواهند که کلینتون بیاید بالا، گفت: به نظر من حتی اگر از راه تقلب هم شده، کلینتون را رئیس جمهور آمریکا خواهند کرد و با انتخاب کلینتون معتقدم حاکمیت آمریکا به دنبال ایجاد جریان فمینیستی در خاورمیانه و به خصوص ایران است.

وی با اشاره به ایثارگری های نیروهای امنیتی کشورمان، گفت: اگر یک ساعت نیروهای امنیتی بسیج، سپاه و ارتش غافل شوند و از آن ایثارگری ها کوتاه بیایند، شک نکنید پوتین های آمریکایی درهای خانه هایمان را خواهد شکافت و اتفاقات سوریه و عراق در ایران اتفاق خواهد افتاد.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: ما باید در جامعه یک صدا باشیم و آنها تیغه براق شمشیر را که روحیه ی ما است، نشان رفته اند.

وی افزود: یک رقابتی بین آمریکا و جمهوری اسلامی برای ربودن قلب مردم ایران است و با توجه به اینکه تبلیغات در دست آنهاست، سعی در نفوذ بر جوانان و تاثیرگذاری بر آنها دارند و ما باید کاملا علمی این را برای دانشگاهیان روشن کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه