طی 48 ساعت گذشته؛

رزمایش “الی بیت المقدس” با رمز اباعبدالله الحسین(ع) در استان گیلان برگزار شد

رزمایش “الی بیت المقدس” با رمز اباعبدالله الحسین(ع) در استان گیلان برگزار شد.

رزمایش “الی بیت المقدس” با رمز اباعبدالله الحسین(ع) در استان گیلان برگزار شد

به گزارش ۸دی، گردان‌های “الی بیت المقدس” صبح دیروز پس از مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان از میدان شهدای ذهاب رشت به‌صورت پیاده به سمت منطقه عمومی رزمایش الی بیت‌المقدس در دولت آباد حرکت کردند.

رزمایش “الی بیت المقدس” با توجه به آماده‌سازی با تهدیدات جدید و برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار در جهت تقویت جنبه رزمی بسیج در سه حوزه امنیتی، دفاعی و امدادی برگزار و گردان کوثر خواهران نیز در این رزمایش حضور دارد.

زمان رزمایش “الی بیت‌المقدس” ۳۶ ساعت است و آموزش‌های متناسب با سه حوزه امنیتی، دفاعی و امدادی قبل از اجرای رزمایش توسط ناحیه‌ها و ستادهای سپاه به نیروهای رزمایش “الی بیت المقدس” داده شده است.

گردان های”الی بیت المقدس” در شهرستانهای مختلف استان گیلان از جمله رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه در مدت زمان رزمایش، آموزش‌هایی را که آموخته‌اند به نمایش و اجرا می‌گذارند و در هر سه حوزه امنیتی، دفاعی و امدادی آمادگی کامل دارند.

آموزش فرماندهان گردان تا رده دسته و پشتیبانی گردان‌های امام حسین(ع) و امام علی(ع) یکی دیگر از ماموریت‌های گردان‌های الی بیت‌المقدس است و آمادگی برای بالابردن توان نظامی و سطح آمادگی نیروها از اهداف دیگر رزمایش “الی بیت المقدس” است.

رزمایش “الی بیت المقدس” روز گذشته در رشت با رمز یا اباعبدالله الحسین(ع) با مشارکت ۹ گردان آغاز شد و هم اکنون در حال برگزاری است.

صبحگاه مشترک نظامی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی، تشکیل حلقه‌های صالحین، اقامه نماز جماعت، راهپیمایی تاکتیکی شبانه و دفاع از کوی و برزن از برنامه‌های جنبی این رزمایش است.

 مرحله دوم این رزمایش برگزاری کلاس‌های امداد و نجات، دفاعی و امنیتی بود که عصر پنجشنبه با حضور بسیجیان غیور برگزار شد.

روز جمعه که پایان رزمایش گردان است با برگزاری صبحگاه مشترک و برنامه آرام سازی در حوزه شهری به پایان خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه