امام جمعه‌ی رضوانشهر:

روحیه‌ی حمایت از تولید داخل باید در جامعه نهادینه شود

امام جمعه‌ی رضوانشهر گفت: روحیه حمایت از تولید داخل باید در جامعه نهادینه شود، که این موضوع یکی از پیش‌ درآمدهای تحقق اقتصاد مقاومتی و یک کار فرهنگی است.

روحیه‌ی حمایت از تولید داخل باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه‌های این هفته‌ی رضوانشهر با اشاره به شعار امسال «اقتصاد مقاومتى؛ اقدام و عمل» اظهار داشت: بر تحقق اهداف این شعار باید دو کار مهم از سوی مردم و دولت محترم انجام بگیرد. از طرف مردم هر کس هر جا هست،کار کند،و کیفیّت کار را بالا ببرد و در واقع حقّ کار را ادا کند. اگر یک دانشجو و دانش آموز درست درس نخواند، حقّ کار راادا نکرده است.

وی افزود: اگر یک استاد وقت نگذارد براى تدریس، خودش را آماده نکند، مطالعه نکند، حقّ کار را ادا نکرده و کم فروشی کرده است. اگر یک مدیر به‏ عنوان وزیر، یا مدیر یا نماینده مجلس خود را وقف آن ‏کار نکند،حقّ کار راادا نکرده است. کارگر در‏ کارى که به او محوّل شده، باید احساس مسئولیت کند. همه‏ باید احساس مسؤولیّت کنند و کارى را که به ما سپرده شده، مسئولانه انجام دهیم. کیفیّت را باید افزایش دهیم.

امام جمعه رضوانشهر وظیفه مسئولان: در تحقق اهداف نامگذاری شعار سال را برشمرد و گفت: ترویج محصولِ کارِ کارگر ایرانى و توجه به تولید داخلى وظیفه‌ی مسئولان است. همه خودشان را موظّف بدانند از تولید داخلى حمایت کنند. یکى از راه‏ها این است که جنسى که مشابه داخلى دارد، مطلقاً از خارج وارد نشود. توجیه نکنند که باید فلان محصول را وارد کنند.

حبیبی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان رضوانشهر اظهار کرد: در این چند سالی که بنده در این شهرستان هستم با همراهی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف جلسات شورا را هرفصلی یک بار برگزار می کنیم و مصوباتی نیز در حوزه‌های گوناگون داشتیم.

وی ادامه داد: چنانچه برای اجرایی شدن همه‌ی این تصمیمات قدم برداشته شود، به طور قطع تحولات زیادی در زمینه فرهنگی رخ خواهدداد. مثلا درباره‌ی برگزاری برنامه‌های بومی سنتی شورای فرهنگ عمومی مصوب می‌کند. بعد اجرا می شود. برای عملیاتی کردن شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» شورای فرهنگ عمومی نقش حائز اهمیت و تاثیرگذار در امام جمعه‌ی رضوانشهر گفتتحقق پیدا کردن اقتصاد مقاومتی دارد.

خطیب جمعه رضوانشهر افزود: با انجام کار فرهنگی و فرهنگ سازی می توانیم اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.الان در هشتمین ماه سال هستیم. ببینیم درباره‌ی تحقق شعار سال چقدر موفق بوده ایم. روحیه حمایت از تولید داخل و استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود، که این موضوع یکی از پیش‌ درآمدهای تحقق اقتصاد مقاومتی و یک کار فرهنگی است.

حبیبی درباره‌ی کاروان حرکت پیاده اربعین گفت: راهپیمایی اربعین متشکل از طرفداران همه ادیان الهی است. مسلمانان اعم از شیعه و سنی و غیرمسلمانان هم شرکت می کنند. باید در این کار فرهنگی، وحدت در صفوف کاروان پیاده رعایت شود و به مسائل تفرقه انگیز پرداخته نشود.

وی تأکید کرد: در نگاه کوتاه‏ مدت به جهت‏گیری ایمانی و معنوی حرکت اربعین توجه شود. اقامه نماز در اول وقت در مسیر راهپیمایی، و از نظر سیاسی مسئله فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی از یاد نرود. یکی از فلسفه های تشکیل داعش این بود که فلسطین مسئله اول دنیای اسلام نباشد. مسأله اول جهان اسلام یعنی فلسطین و غده سرطانی اسرائیل را ازیاد نبریم.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به انتخاب میشیل عون به عنوان رئیس جمهور در لبنان گفت: بعد از دو سال و اندی خلاء ریاست جمهوری در لبنان، سرانجام «میشل سلیمان» سیزدهمین رئیس‌جمهور این کشور شد. در حالی که از مدتها قبل حمایت حزب‌الله برای عهده‌دار شدن ریاست جمهوری را در اختیار داشت اما با کارشکنی‌های آل سعود و برخی از کشورها این موضوع محقق نشد. نهایتا کار به جایی رسید که سعد حریری رئیس حزب مستقبل از رهبران جریان ۱۴ مارس و از مخالفان حزب‌الله لبنان هم مجبور شد به انتخاب میشل عون تن دهد.

حبیبی ادامه داد: خبرگزاری رویترز از رسانه‌های انگلیسی در همین باره نوشته است تصمیم حریری برای تایید و حمایت از عون، آغازگر یک امتیاز بزرگ سیاسی بود و این نشانگر، نقش کاهش یافته عربستان در لبنان و نفوذ قاطعانه حزب‌الله مورد حمایت تهران است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه