رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در رشت از ۳ مبدا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از پیش‌بینی ۱۵۸ پیشنهاد برای دستگاه‌های اجرایی خبر داد و عنوان کرد: راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در ۵۱ نقطه استان و در شهر رشت از سه مبدا برگزار خواهد شد.

برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در رشت از ۳ مبدا

به گزارش هشت دی ، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در فرمانداری رشت برگزار شد، نامگذاری ۱۳ آبان به نام «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» را اقدام انقلابی مجلس سوم دانست و اظهار کرد: اگرچه جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در این روز به شهادت رسیدند، اما نباید ۱۳آبان را صرفا روز دانش‌آموز یا روز دانشجو معرفی کرد. یوم‌الله ۱۳ آبان تعلق به آحاد مردم و همه اقشار دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان تبعید معمار کبیر انقلاب به ترکیه در سال ۴۲، شهادت جمعی از دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ را سه رویداد تاریخی ۱۳ آبان دانست و افزود: مبازه با استکبار الهام‌گرفته از قرآن و از ویژگی‌های انسان‌های با عزت و صاحب کرامت است.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: تاریخ انبیاء الهی و آزادگان جهان نشان می‌دهد که همه فرستادگان خداوند در مقابل زورگویان ایستاده‌اند لذا حق‌طلبی و کرامت‌جویی از ارکان انسان‌های آزاده جهان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول خوی زیاده‌خواهی، غارتگری، فساد و استیلاطلبی را بهترین ملاک برای شناخت مستکبران هر عصر و زمانی دانست و گفت: امروز چه کسی است که نداند همه این شاخصه‌ها و ملاک‌ها در آمریکا متجلی و متبلور است. از این جهت که آمریکا بزرگترین نماد استکبار و شیطان بزرگ زمان است لذا رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی آمریکا را محور و مصداق اتم و اکمل استکبار بر می‌شمارند.

حجت‌الاسلام اشجری ۱۳ آبان را یک فرصت بسیار مناسب برای نمایش عزت‌خواهی و اعلام پویایی، نشاط و آمادگی مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان روز بیعت مجدد با آرمان‌های شهدای والا مقام و تجدید عهد با معمار کبیر انقلاب است لذا شعار «مرگ بر آمریکا» در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال رساتر از سال‌های گذشته به گوش جهانیان خواهد رسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در ۱۳ آبان امسال، متذکر شد: با توجه به فرصت ایام محرم و صفر، روحانیون، خطبا، ذاکران و مداحان می‌توانند از مساجد،‌ بقاع متبرکه و حسینیه‌ها برای تبیین یوم‌الله ۱۳ آبان و خوی استکبارستیزی استفاده کنند.

وی از پیش‌بینی ۱۵۸ پیشنهاد برای دستگاه‌های اجرایی خبر داد و عنوان کرد: راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در ۵۱ نقطه استان و در شهر رشت از سه مبدا ورزشگاه شهید عضدی، خیابان حافظ، چهاراه قدس، خیابان امام(ره) و میدان شهدای ذهاب؛ سپاه پاسداران، میدان فرهنگ، چهارراه قدس، خیابان امام(ره) و میدان شهدای ذهاب و میدان شهید انصاری، خیابان تختی،‌خیابان شریعتی و میدان شهدای ذهاب برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه