تقویم فرهنگی رشت تدوین می‌شود

شهردار رشت با بیان اینکه فرهنگ زمینه‌ساز تمدن است، گفت: به منظور گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌های مذهبی تقویم فرهنگی در رشت تهیه و تدوین می‌شود.

تقویم فرهنگی رشت تدوین می‌شود

به گزارش۸دی نیوز به نقل از تسنیم ، محمدابراهیم خلیلی صبح امروز در جمع کارکنان شهرداری این شهر، اظهار کرد: شهرداری به لحاظ اینکه یک مجموعه مردم نهاد است، وظیفه دارد برای برگزاری اینگونه مراسم‌ها پر رنگ عمل کند و علاوه بر اینکه سوگواری‌ها را در میدان شهدای ذهاب برگزار می‌کند بستر لازم برای گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌ها را نیز در این مکان فراهم کند.

وی افزود: باید یک تقویم فرهنگی تهیه کرد و با انجام نوآوری در پاسداشت مناسبت‌های مختلف سهم به سزایی ایفا کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های ما باید مبنای فرهنگی داشته باشد، گفت: در این صورت حضور و ورود مردم بیشتر احساس می شودو با مبانی مذهبی و اعتقادی تلفیق می شوند.

خلیلی با بیان اینکه آموزه های دینی در شکل دهی فرهنگی ما نقش مهمی ایفا می کند، تصریح کرد: رشت از قدمت زیادی برخوردار است و مردم فرهیخته و با فرهنگی دارد که باید با مدیریت صحیح باید مشارکت آنها را در مراسم پررنگ کنیم.

وی با بیان اینکه استعمار می خواهد به فرهنگ ما نفوذ کند، خاطرنشان کرد: تجمع اربعین حسینی در رشت بسیارمهم است و مداحان باید بتوانند مفاهیم را به خوبی و به صورت دلنشین منتقل کنند وبستر لازم را برای زنده نگهداشتن دین اسلام در مردم فراهم کنند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه به خون شهدا مدیون هستیم و باید آرمان های آنها زنده نگاه داریم, خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان یک مجموعه مردم نهاد وظیفه دارد نقش حضور مردم را پررنگ کند و باید با ایجاد بسترسازی مناسب و تدوین یک تقویم و با انجام نوآوری در پاسداشت مناسبت های مختلف نقش مهمی را ایفا کند.

عامل بقای جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است

خلیلی با تاکید بر انجام امر به معروف و نهی از منکر توسط شهرداری، گفت: در ایامی که متعلق به امام حسین(ع) شهرداری وظیفه سنگینی در امر به معروف و نهی از منکر دارد و باید از این امام همام که در راه امر به معروف به شهادت رسیدند الگو برداری کنیم.

وی افزود: وظیفه ما آموزش به نیروها برای داشتن حسن خلق و برخورد مناسب با ارباب رجوع است، باید سعی شود حد و حدود را رعایت کنیم.

شهردار رشت با اشاره به مباحث اعتقادی در جامعه، تصریح کرد: باید دیگران را به کار خیر دعوت و برای تاثیرگذاری این امر مباحث را کاربردی کنیم و عامل بقای جوامع اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.
خلیلی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده، باید تقویت شود، رعایت عفاف و حجاب صرفاً مختص بانوان نیست بلکه آقایان را شامل می‌شود.

وی داشتن شهر سالم و شهروندان سالم را از اهداف اصلی خدمت عنوان کرد و گفت: عامر به معروف و ناهی منکر یک مسئولیت سنگین است که باید شرایط مناسب آن را فراهم کرد، اخلاق مداری باید سرلوحه کار ها باشد و غیبت کردن باید از مجموعه حذف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه