یادداشت| علی‌اصغر لطیفی

جناب شهردار خود قضاوت کند!

یک فعال فضای مجازی رودبار در واکنش به معرفی‌نامه شهردار رستم‌آباد برای یک عضو شورا، نوشت: اعتماد عمومی در بین تصمیم‌های نادرست لِه می‌شود و سرمایه اجتماعی جامعه را کمرنگ می‌کند.

جناب شهردار خود قضاوت کند!

 پایگاه خبری «هشت‌دی»: علی‌اصغر لطیفی فعال فضای مجازی رودبار در یادداشتی نوشت: شورای اسلامی شهر و روستا که به‌عنوان نهاد نظارتی و تصمیم‌گیر مردم در شهرها و روستاها به وجود آمده است این روزها فلسفه وجودی خود را کمرنگ کرده و زیر سؤال می‌برد.

 از برخی بازداشت‌ها و محکومیت‌ها در شهرهای مختلف بگذریم، نامه استخدام فلان عضو شورا توسط شهردار فلان شهر را کجای دلمان بگذاریم، انگار در رفتار و عمل پله‌های مختلف دارند.

 مگر می‌شود نماینده نظارتی مردم در شهر باشی و به‌جای نظارت مردمی لباس منفعت‌طلبی بر تن کنی؟!

 این در حالی است که در این معرفی‌نامه از بهبود رسانی در خدمات سخن به میان آمده است! آیا نمی‌شود در لباس شورا با نظارت و تصمیم درست خدمت‌رسانی کرد و مو از ماست را بیرون کشید تا فاجعه‌های سابق احتمالی دیگر پیش نیاید؟!

 جناب شهردار و عضو شورا خود بگویند، آیا این کار مانعی بر نظارت نخواهد بود؟

 تا می‌خواهیم از حواشی به‌دور باشیم و مدتی در سکوت و آرامش باشیم، با رفتارهای شاذ و خارج از عرف نمی‌گذارند. نمی‌دانم هدف چیست، واقعاً خدمت‌رسانی بوده است یا خیر، اما بهتر می‌دانیم رفتاری خارج از عرف و نگاه جامعه را سمت منفعت‌طلبی آقایان می‌برد.

 فرض بر درست و متخصص بودن آن عضو شورا هم که باشد باز دلیلی بر اشتغال خارج از ضابطه نیست، در شهری که جوانان متعدد و متخصص، نیازمند به شغل را در خود دارد این افراد با دیدن و شنیدن چنین اتفاقات خارج از قوانین چه فکری می‌کنند! غیر این است که اعتماد عمومی در بین تصمیم‌های نادرست لِه می‌شود و سرمایه اجتماعی جامعه را کمرنگ می‌کند.

 جناب شهردار واکنش‌های منفی و حواشی را با خود مرور کند و خود قضاوت کند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه