در آستانه تاسوعای حسینی:

لاهیجان میزبان ۳ شهید گمنام دفاع مقدس می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: شهرستان لاهیجان در آستانه تاسوعای حسینی میزبان لاله‌‌های گمنام دفاع مقدس می‌شود.

لاهیجان میزبان ۳ شهید گمنام دفاع مقدس می شود

به گزارش ۸دی، رسول جلایی اظهار داشت: پیکرهای مطهر و معطر ۳ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس دوشنبه آینده در آستانه تاسوعای حسینی در شهر لاهیجان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: پیکرهای پاک این شهیدان والامقام ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۹ مهرماه از مقابل مسجد جامع لاهیجان تشییع و در منطقه استخر این شهر خاکسپاری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زمان مراسم وداع با لاله‌‌های گمنام دفاع مقدس در لاهیجان متعاقباً اعلام می‌شود، گفت: پیکرهای مطهر این شهدای گرانقدر ۱۹ تا ۳۰ ساله در مناطق عملیاتی “جزیره مجنون” و منطقه “ام الرصاص” تفحص شده است.

جلایی با بیان اینکه یکی از این شهدا در سن ۳۰ سالگی در سال ۱۳۶۲ در “عملیات خیبر” به فیض شهادت رسیده است، افزود: ۲ شهید دیگر نیز در سن ۱۹ و ۲۷ سالگی در “عملیات ایذایی والفجر ۸” در سال ۱۳۶۴ آسمانی شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا به‌ویژه شهدای گمنام ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۲ شهید گمنام نیز پیش از این در ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۲ در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لاهیجان تدفین شده بودند.

گفتنی است ۱۰۸ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس از سال ۱۳۸۰ تاکنون در ۳۸ نقطه از استان گیلان تدفین شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه