دبیر شورای سیاست‌گزاری اربعین بسیج دانشجویی گیلان:

۱۳۲ دانشجوی گیلانی به راهپیمایی اربعین اعزام می‌شوند

دبیر شورای سیاست گزاری اربعین بسیج دانشجویی از اعزام دانشجویان اساتید و دانشگاهیان به کربلای معلا همزمان با اربعین شهادت امام حسین (ع) خبر داد.

۱۳۲ دانشجوی گیلانی به راهپیمایی اربعین اعزام می‌شوند

به گزارش ۸دی، محمدعلی شیاسی معاون فرهنگی بسیج دانشجویی گیلان و مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان استان گیلان هدف از تشکیل ستاد اربعین دانشجویی را سامان دهی فعالیت دانشجویان در اربعین با سیاست استفاده از همه ی فرصتها از جمله ستاد مردمی برای اعزام و اسکان دانشجویان، گسترش اعزام دانشجویان از جمله تسریع مجوز خروج، بهره گیری از اساتید حوزه و دانشگاه و همراهی آنها اعلام کرد.

وی  اقدامات انجام شده توسط این ستاد را تشریح کرد و افزود: دانشجویان در بحث روادید با مراجعه به دفاتر دانشجویی یا دبیرخانه ستاد اربعین دانشگاهها در بسیج دانشجویی و با تعهد محضری و امضای یک ضامن در دفترخانه بحث خروج خود را  پیگیری کنند.

شیاسی درباره‌ی شرایط ضامن برای دریافت روادید گفت: علاوه بر داشتن سن قانونی برای ضامن، وی تا زمان برگشت دانشجو حق خروج از کشور را نخواهد داشت.

مسئول ستاد اربعین دانشگاهیان استان گیلان با بیان اینکه برای هر دانشجو حدود یک ملیون و سی و پنج هزار تومان هزینه برآورد شده است که بین هشتصد و پنجاه تا نهصد هزار تومان را دانشجو پرداخت خواهد کرد ادامه داد: کاروان شباب الحسینی با سه اتوبوس شامل ۱۳۲نفر اعزام می شوند  که پیش بینی کرده‌ایم از میان این دانشجویان حدود ۴۲ زوج دانشجو اعزام شوند.

وی زمان حرکت را ۲۰ یا ۲۱ ماه صفر عنوان و اظهار کرد: مرز چزابه در استان خوزستان به لحاظ سهولت در خروج، میزبان دانشجویان و دانشگاهیان گیلانی خواهد بود.

شیاسی از انجام فعالیت فرهنگی برای دانشگاهیان در این ایام خبر داد و با بیان اینکه کمیته های چند گانه ی ستاد سیاست گذاری اربعین شامل کمیته ی اطلاع رسانی و ثبت نام، تبلیغات و روابط عمومی کمیته‌ی پشتیبانی، کمیته‌ی فرهنگی، کمیته ی مشارکتهای مردمی  و کمیته مالی و برنامه ریزی شکل گرفته است افزود: این سفر برای عموم دانشجویان و فارغ التحصیلان آزاد است و در صورت دریافت کمکهای مالی ظرفیت اعزام بیشتر خواهد شد.

علیرضا اصغرنژاد مسئول بسیج سازندگی بسیج دانشجویی نیز از اعزام ۱۰ تا ۱۵ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی که در حرفه‌های مختلف تخصص دارند برای پیاده روی اربعین خبر داد.

وی افزود: ۱۵ محرم تا یک صفر این متخصصین در غالب گروه های جهادی در کربلا جهت خدمت به زائرین و برای راه اندازی محل اسکان اعزام خواهند شد و ۲۰ تا ۳۰ آبان نیز ۲۰ نفر از دانشجویان جهت خادمی زوار حسین(ع) در حرم شریف امیرالمومنین علی (ع) حاضر خواهند بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
20صفر که اربعینه مگه میشه 20صفر حرکت کرد؟؟؟؟؟
در حاشیه