فرمانده سپاه قدس گیلان:

اگر امروز افتخاری در سپاه حاصل می شود نتیجه نگاه خالصانه بسیجیان است

پیش از ظهر امروز (دوشنبه) جشنواره مالک اشتر سپاه قدس گیلان به کار خود پایان داد که طی آن از رده های برتر سپاه قدس گیلان تجلیل به عمل آمد.

اگر امروز افتخاری در سپاه حاصل می شود نتیجه نگاه خالصانه بسیجیان است

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه قدس گیلان، سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره‌ی مالک اشتر اظهار داشت: برگزیدگان جشنواره‌ی مالک اشتر طی فرآیند اشراف شناسایی و معرفی می شوند.
وی افزود: هدف از اشراف در بسیج صرفا برگزاری جشنواره‌ی مالک اشتر نیست بلکه اشراف در کیفیت واجرای ماموریت های مجموعه ی سپاه است و باید بتوانیم با استفاده از این فرآیند در مأموریت اصلی ما که پاسداری از انقلاب است دقیق عمل کنیم و به همه‌ی امور احاطه‌ی کامل داشته باشیم.
فرمانده‌ی سپاه قدس با بیان اینکه در اشراف باید همه‌ی تهدیدهای دشمن را به دقت شناسایی کنیم  و بدانیم مهم‌تر از برنامه ها، شناخت تهدیدهایی است که بر علیه انقلاب وجود دارد.
عبدالله پور این تفکر را که انقلاب را پایان یافته می پندارد را بزرگترین تهدید انقلاب عنوان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی برخلاف تفکر عده ای که مرعوب دشمن شده اند تمام نشده بلکه قرار است به انقلاب حضرت حجت (عج) وصل شود و اگر ما اصول انقلاب را کنار بگذاریم انقلاب ما با انقلاب دیگر کشورها تفاوتی نخواهد داشت.
وی تأکید کرد: اگر انقلاب ما در برابر ظالمان عالم نأیستد و از مستضعفین دفاع نکند چون اصول خود را کنار گذاشته است شکست خواهد خورد اما در صورت حفظ این اصول همیشه حفظ خواهد شد. ما در واقع پاسدار انقلابی هستیم که هیچ وقت نباید مقابل ظالمان سکوت کند و اگر روزی در کشور مستضعفین جایگاهی نداشته باشند ما به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی مسئول خواهیم بود.
فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم مستضعفین خارج از دید مسئولان باشند و به همین دلیل سپاه با اشرافی گری و تجمل گرایی مخالف است و حاضر نیست در دفاع از مستضعفین کوتاه بیاید بنابراین پاسداران امانتدار مسئولیت سنگینی هستند و باید در اخلاق سرآمد همه باشند و گناه از مجموعه‌ی سپاه به دور و صبر در مشکلات و توکل به خدا نیز باید در این مجموعه‌ سکه‌ی رایج باشد.
این مقام عالی نظامی استان گیلان با بیان اینکه اگر هدف در سپاه پست و درجه باشد آن مجموعه مصداق سپاه پاسداران انقلاب نخواهد بود گفت: سپاه مظهر ارزش هاست و به همین دلیل است که در بین شهدای مدافع حرم افرادی هستند که برای عدم حضور در جبهه عذرهای موجه داشتند اما در نبرد قهرمانانه‌ی جبهه‌ی مقاومت در سوریه حضور جانانه داشتند و ما نیز برای پاسدار ماندن باید از نسل شهدا باشیم و بمانیم و یاد شهدا نباید لحظه ای از خاطر ما فراموش شود.
عبدالله پور ضمن تشکر از بسیجیان افزود: اگر امروز افتخاری در سپاه حاصل می شود نتیجه نگاه خالصانه بسیجیان است که برای احیای ایمان و روح لایت مداری مردم کارهای با ارزشی را به سرانجام می رسانند.
وی تأکید کرد: کار سپاه با آمار ارقام و تجهیزات پیش نمی رود و انقلاب اسلامی به حدی بزرگ و گسترده است که اگر همه‌ی امکانات عالم را در اختیارش بگذارید برای پاسداری از آن باز هم کم است و ما با این شرایط شرمنده ایم که نتوانسته ایم برای ۱۰۰۰ پایگاه خودمان مستقل ساختمان محیا کنیم اما با این همه، مهم مدریت در عرصه‌ی بسیج با خلاقیت و نوآوری در همه عرصه‌ها است و با همین روش بود که در جنگ با دست خالی بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز شدیم.
فرمانده‌ی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در دوران جنگ بنی صدر در چهار عملیات با تمام امکانات و تجهیزات شکست خورد اما سپاه و بسیج با دست خالی بر دشمن غلبه کردند افزود: ما در جنگ ارتش عراق در چند مرحله به طور کامل منهدم کردیم  اما کشورهای استعمارگر باز هم ارتششان را احیا کردند و این کمک ها باعث شد ما به سمت جنگ در شب و عبور از هور و اروند حرکت کنیم. یک ابتکار دیگر ما در جنگ این بود که در نقاطی به دشمن حمله می کردیم که آنها به هیچ وجه تصور حمله از آن نقطه را نداشتند.
عبدالله پور ادامه داد: کارشناسان نظامی عبور از اروند را غیرممکن می دانستند اما بسیجی ها این غیر ممکن را ممکن کردند و گفتند خدای اروند در این طرف رود و آن طرفش یکی است و او ما  را یاری خواهد کرد و این بود که یکی از بسیجی های شهید گیلان در شب عبور غواصان از اروند یک متر ابتدایی طناب را خالی گذاشته بود و وقتی از او سوال می کنند که چرا؟ پاسخ می دهد این یک متر را حضرت زهرا (س) گرفته اند و همین ایمان است که کار غیرممکن را در جنگ ممکن ساخت.

فرمانده‌ی سپاه گیلان تأکید کرد: ما باید از روال اداری در انجام امور و کارها خارج شویم و بدانیم پاسداری با کار اداری ممکن نیست و اگر کسی فکر کند که در سپاه کارمند است ابتدای انحراف اوست. پاسدار باید با سختکوشی، ایمان و توسل به ائمه و اعتماد به روحانیت معتقد کار و فعالیت کند. ما برای افزایش ایمان نیاز به همایش نداریم بلکه باید برای این کار مساجد خودمان را احیا کنیم.
وی افزود: از رجزخوانی آدمهای بی عقلی که انقلاب را نمی فهمند و نگاه ولایت را نمی بینند و خودشان را داعیه دار انقلاب می دانند ابایی نداشته باشید. در طی ۳۸ سال خیلی ها تلاش کردند به این نظام آسیب بزنند و حتی رئییس جمهور این کشور می خواست نظام را از بین ببرد اما نتواسنت کاری از پیش ببرد.
عبدالله‌پور با بیان اینکه انقلاب با حرکت پرنشاط بسیج حفظ می‌شود گفت: ما حتی به اندازه یک قدم در این راه عقب نشینی نخواهیم کرد و امیدواریم جشنواره‌ی ابوذر در این راه تحرک جدیدی ایجاد کند. کسانی که در این جشنواره تشویق و تقدیر می شوند بعد از این بر بار مسئولیت آنها افزوده خواهد شد.
در پایان این مراسم از تعدادی از نفرات برتر رده های نواحی سپاه قدس گیلان و  ستاد مرکزی استان با هدای لوحی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه