سردار علیزاده:

صورت و سیرت نظام اسلامی باید با هم همراه باشند/ نمی توان با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد!

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با هشدار به تغییر تدریجی سیرت نظام اسلامی، گفت: این تغییر آنقدر آرام حاصل می شود که خیلی ها متوجه آن نمی شوند و زمانی ایجاد می شود که عدالت را فراموش کرده از اخلاق اسلامی دور شویم.

صورت و سیرت نظام اسلامی باید با هم همراه باشند/ نمی توان با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد!

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، نظرعلی علیزاده در همایش روز قشر بسیج کارمندان در سالن بانک صادارات رشت با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: امیدواریم بسیج اهداف خود را همچنان با بصیرت ادامه دهد.

وی با اشاره به شاخصه های دولت اسلامی از نگاه امام، گفت: امام در جایی که احساس تکلیف می کرد بدون هیچ درنگی به تکلیف عمل می کرد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه امام نظام سازی کرد، گفت: انقلاب به معنای واقعی انجام شد و  تمام قوانین کنار گذاشته شد و نظامی بر پایه قوانین اسلامی تعیین شد .

علیزاده با بیان اینکه امروز ۳ وظیفه بر عهده ماست، گفت: امام فرمود ما می خواهیم کشوری به معنای واقعی کلمه اسلامی بسازیم دولتی که قانون اسلامی و کارگزارش با نگاه اسلامی  باشد.

وی با تأکید بر اینکه امام می فرمود «حاضریم فقر را بپذریم اما زیر منت نظام سلطه استکبار نباشیم»، گفت: بنظر می رسد تاکید بر ساخت دولت و جامعه اسلامی نتیجه آن ساخت جهان اسلامی خواهد بود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه کشور اسلامی زمانی ساخته می شود که دولت اسلامی ساخته شود، ادامه داد: دولت اسلامی یک شکل ظاهری و  یک صورت باطنی دارد.

وی  افزود: امام به دنبال تشکیل حکومت به هرشکلی نبود بلکه به دنبال دولتی با نگاه اسلامی بود.

علیزاده با بیان اینکه صورت و سیرت اگر باهم نخوانند قطعا جواب نمی دهد، گفت: ظاهر و باطن و ساختار حقیقی باید با هم همراه شوند تا به اهدافمان برسیم.

وی با بیان اینکه جریان سکولار اعتقادی به حضور دین برای نقش افرینی ندارد، گفت:  دولت اسلامی دولتی است که بر اساس الگو اسلامی تشکیل شود و قانونش اسلامی، شیوه و عملش اسلامی و کارگزارنش نیز اسلامی باشند .

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند کسی از مسئولین که به جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند حقوقش حرام است، گفت: ساخت دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی اهداف ماست.

وی با اشاره به اینکه ملاک این است که بر اساس معیارهای اسلامی دولت را بسازیم، گفت: طبق فرمایش رهبرانقلاب نمیتوان با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد پس باید کارگزار دولت پاک باشد تا نتیجه پاکی بدهد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به نکته سنجی در فعالیت های شغلی با بیان اینکه نگاه ما باید بگونه ای نباشد که ساعت کاری بر ما حاکم شود، گفت:  زمانی از اداره و محل کار بیرون برود که کار خود را انجام داده باشد نه اینکه ساعت خروج فرا رسیده باشد.

وی با بیان اینکه دین مدار بودن یعنی شهید رجایی که به کار می گوید وقت نماز است، گفت: اولین شاخصه کارگزار اسلامی این است که رابطه خود را با خدا به نحو احسن و بعد رابطه خود را با ارباب رجوع و مردم خوب کند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه دولت اسلامی باید زمینه ای فراهم کند که ارکان اسلام در آن جاری باشد، ادامه داد: سیرت نظام جمهوری اسلامی باید با صورت آن همراه شود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان ، گفت: اجزای سیرت نظام اسلامی، کرامت اسلامی، حفظ ارزش ها، ایجاد برابری و برادری، ایستادگی در برابر نفوذ دشمن و ساده زیستی مسئولین و… است.

وی با هشدار به تغییر تدریجی سیرت نظام اسلامی، گفت: این تغییر آنقدر آرام حاصل می شود که خیلی ها متوجه آن نمی شوند و  زمانی ایجاد می شود که عدالت را فراموش کرده از اخلاق اسلامی دور شویم.

وی افزود:مردمی نبودن، تجمل گرایی، رودربایستی و ضعف شخصیتی از جمله این عوامل است.

علیزاده با بیان اینکه بسیجی های من چگونه می توانید طاقت بیاورید  که رهبر بگوید من شرمنده جوان بیکارم، گفت: همه ما مکلفیم در هر بخشی که هستیم وارد عمل شویم.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان  با بیان اینکه بسیجی مکلف و موظف است، گفت: بسیجی باید خودجوش و با نگاه جهادی عاشورایی وارد میدان شود.

به گزارش «دیارباران» در پایان این مراسم مدیرانی که در راستای کنگره هشت هزار شهید استان گیلان فعالیت داشتند تجلیل شدند.

00

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه