دانش آموز گیلانی رتبه‌ی 77ی کنکور:

در کلاس کنکور شرکت نکردم / مدافعان حرم برای امنیت کشور می‌جنگند

دانش آموز گیلانی رتبه ۷۷ی کنکور سراسری سال ۹۵ گفت: مدرسه من را رفتن به کلاس کنکور بی‌نیاز کرده بود و من تنها در آزمون‌ها شرکت می‌کردم.

در کلاس کنکور شرکت نکردم / مدافعان حرم برای امنیت کشور می‌جنگند

به گزارش ۸دی، من محمدامین آبشت دانش آموز گیلانی رتبه‌ی ۷۷‌ی کنکور سراسری سال ۹۵ است. وی ساکن شهر رضوانشهر بوده و در  مدرسه‌ی میرزا کوچک  تالش (تیزهوشان) درس خوانده است. مصاحبه ای کوتاه ولی جالب با این دانش آموز موفق داشته ایم که تقدیم شما می شود:

رشته‌ی تحصیلی دبیرستان شما چه بود؟

علوم تجربی

انتظار رتبه‌ی ۷۷ کنکور را داشتید؟

بله! جالب اینجاست که حدس پدرم رتبه‌ی ۷۹ و مادرم ۷۵ بود.

نفر ۷۷ کنکور (منطقه) چطور درس خوانده است؟ آیا زندگی را تعطیل کردید و فقط درس می خواندید؟

خب من درس خواندن را به صورت جدی از سال سوم دبیرستان شروع کردم و از تابستان سال ۹۴ با برنامه‌ریزی دقیق پیش رفتم و سعی کردم برای تفریح هم ساعاتی را در هفته در نظر بگیرم. در کل نظم در اجرای برنامه به من کمک کرد.

الان بیشتر پسر های همسن و سال شما در این مقطع تفریحاتی مثل رفتن به مسافرت، شرکت در ورزش های مختلف و تفریح های مختلف و … را تجربه می‌کنند، تفریح و سرگرمی خاص شما چگونه بود؟

من غروب ها با دوست همکلاسی‌ام بودم. به پیاده روی می رفتم و سعی می کردم در آن زمان به درس فکر نکنم. البته در سال کنکور به مسافرت نرفتم و جمعه‌ها بعد از آزمون، ویولن می‌نواختم.

شیوه‌ی درس خواندن و نحوه‌ی آماده شدن برای کنکور شما چگونه بود؟

من با برنامه‌ی آزمون آزمایشی و مدرسه‌ام پیش می رفتم و اولویت با کتاب‌های درسی‌ام بود تا کمک آموزشی.

برای رتبه‌ی ۲ رقمی کنکور چقدر باید درس خواند؟ شما چقدر زمان برای این موضوع اختصاص می‌دادید؟

در درس خواندن چیزی که بیشتر از مدت زمان ارزش دارد کیفیت درس خواندن است ولی به طور میانگین من در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم ۶ الی ۷ ساعت و در روزهایی که نمی‌رفتم ۱۱ الی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و سعی کردم این روال را تا روز قبل کنکور حفظ کنم.

برای انتخاب رشته چه برنامه ای دارید؟ می‌خواهید در گیلان درس بخوانید؟

من به رشته‌ی پزشکی علاقه دارم و اگر نتوانستم در یکی از سه دانشگاه تهران، ایران و یا شهید بهشتی قبول شوم دانشگاه گیلان را انتخاب خواهم کرد.

کلاس کنکور هم شرکت کرده اید؟

مدرسه‌ام مرا از کلاس کنکور بی‌نیاز کرده بود و من سعی کردم وقت خود را صرف کلاس‌های اضافی نکنم.  البته یک سری کلاس‌ها را از تابستان شروع کردم و نزدیک روزهای عید برای رفع اشکال فقفط چند جلسه به کلاس شیمی رفتم.

چه پیشنهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می دهند دارید؟

با برنامه و نظم درس بخوانند و در این کار از افراط و تفریط بپرهیزند و سعی کنند تعادل در ساعات مطالعه را تا کنکور حفظ کنند و بدانند وعده‌ی خداوند:«ان مع العسر یسرا» است.

به جز درس به چه چیزهای دیگری علاقمند هستید؟

من از دوران دبستان به کلاس‌های تکواندو رفتم و کمربند قرمز را گرفتم و با شروع دبیرستان نتوانستم ادامه بدهم و از دوران راهنمایی به کلاس ویولن رفتم و تا سال سوم دبیرستان ادامه دادم ولی به دلیل کمبود وقت نتوانستم در سال چهارم ادامه بدهم.

چه صحبتی با کنکوری‌های جدید دارید؟

درس هر روز را که در مدرسه آموزش می‌بینند (برای اولین بار) در همان روز بخوانند و منظم در آزمون‌ها شرکت کنند.

بزرگترین آرزوی شما چیست؟

من آرزو دارم یک موسسه‌ی خیریه برای بیماری‌های قلبی در استان گیلان افتتاح کنم که کسانی که مشکلات قلبی دارند و توان مالی مناسبی ندارند برای هزینه‌ی عمل قلب دچار مشکل نشوند.

نظرتان درباره‌ی شهدای مدافع حرم چیست؟

افرادی ولایتمدار که هم برای دفاع از حرم ام‌المصائب حضرت زینب (س)  و هم برای امنیت و آرامش ملت سرافراز ایران جنگ را به کیلومترها آن طرفتر بردند که چشم دشمنان به ذره‌ای از خاک ایران عزیز نیفتد.

و صحبت پایانی؟

در آخر خداوند متعال را شکر می‌گویم که به من توفیق قبولی در این آزمون سرنوشت ساز را عطا کرد و از همه‌ی کسانی که برای من زحمت کشیدند به خصوص پدر و مادر عزیزم و مدیر گرامی آقا جعفری نژاد و معاونان و معلمانی که من را در این راه همراهی کردند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه