مطالبه رهبری در گیلان عملی نشده است!

تشکل های دانشجویی گیلان برای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مطالبه گری کنند

حال می طلبد تشکل های دانشجویی دانشگاه های گیلان نیز به این مطالبه رهبری جامه عمل بپوشانند و برای این امر قدمی محکم و مثبت بردارندتا تشکل های دانشجویی گیلان از این رخوت و گوشه نشینی خارج بشوند.

تشکل های دانشجویی گیلان برای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مطالبه گری کنند

به گزارش ۸دی به نقل از پیک دانشجو حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار ۱۲ تیر با دانشجویان چند نکته را متذکر شدند که یکی از مهم ترین قسمت های این سخنرانی، ارتباط برقرار کردن نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با نماز جمعه برای انتقال مواضع انقلابی بود، ایشان ضمن داشتن «اطلاعات دقیق و صحیح، مستدل بودن و به هنگام بودن» را از الزامات موضع گیری تشکلهای دانشجویی برشمردند و در ادامه این مواضع باید به خوبی در نشریات دانشجویی انعکاس یابد، ضمن اینکه می توان با روشهای دیگر از جمله سخنرانی نمایندگان تشکلها پیش از خطبه های نماز جمعه شهرهای بزرگ، این مواضع را به گوش جامعه نیز رساند.

به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری با نگاه به آینده که رشد و تعالی انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن آرمان‌ها در بطن جامعه است، این پیشنهاد را مطرح کرده است که دانشجویان نیز با همان نگاه آرمان گرایانه به کشور و اجتماع ورود پیدا کرده و با بدنه مردم ارتباط سیستمی برقرار کنند.

سخنرانی و حضور نمایندگان دانشجویی در نماز جمعه بی شک می‌تواند در مطرح کردن مطالبات مردم و ایرادات -اقدامات و سیاست های دولت مفید و موثر باشد. سخنان و مطالباتی از جنس مردم که می‌تواند راهبردهای مهمی را برای جامعه به وجود آورد.

در حال حاضر شاهد عدم استقبال عامه جوانان از تریبون های نماز جمعه هستیم که این امر می تواند با تریبون دادن به آنها برطرف شود همچنین دانشجویان جوان می توانند زمینه ساز بازگشت نمازهای جمعه به جایگاه حقیقی شان باشند و با مطالبه گری های واقع گرایانه ضمن پاسداری از آرمان ها، مقدمات تحقق آنها را نیز فراهم کنند

در حال حاضر شاهد آن هستیم در بسیار از استان ها و شهرستان ها تشکل ها و نماینده های دانشجویی این مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان را عملی کردند و اکنون در بسیاری از مواقع سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه شهر خود هستند.

حال می طلبد تشکل های دانشجویی دانشگاه های گیلان نیز به این مطالبه رهبری جامه عمل بپوشانند و برای این امر مهم که فواید آن ذکر شد قدمی محکم و مثبت بردارند که تا شاید تشکل های دانشجویی استان گیلان از این رخوت و خمودگی و گوشه نشینی خارج بشوند.

این مطالبه دو طیف دارد که یکی فرمان رهبری به جنبش دانشجویی برای تبیین گفتمان مستند و علمی بود و دوم مجموعه ستاد برگزاری نماز جمعه در شهرستان های گیلان که باید شرایط را برای این مهم فراهم آورد.

با شناختی که از آیت الله قربانی نماینده محترم ولی فقیه استان گیلان وجود دارد مطمئنا اگر دانشجویان گیلانی این مطالبه رهبری را درخواست کنند با توجه به ولایت پذیری ایشان این امر نه تنها مورد استقبالشان قرار می گیرد بلکه پذیرفته هم خواهد شد.

به جرات می توان گفت حضور تشکل های دانشجویی دانشگاه های گیلان برای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه می تواند نقطه عطفی برای پیشرفت و پویایی جامعه دانشگاهی و همینطور استان باشد..

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه