مدیر اولین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی گیلان:

اینترنت باید برای رده های سنی پالایش شود / کشورهای سرور، منابع اینترنتی را برای رده های سنی پالایش می کنند

کارشناس سواد رسانه ای گفت: محتوای اینترنت در ایران همه‌ی قشرها و رده‌های سنی یکسان است در حالی که در کشورهای سرور منابع اینترنتی برای رده های سنی مختلف به طور مجزا پالایش می شود.

اینترنت باید برای رده های سنی پالایش شود /  کشورهای سرور، منابع اینترنتی را برای رده های سنی پالایش می کنند

آخرین کارگاه دوره ی تربیت مبلغ عفاف و حجاب امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد با حضور مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی در رشت، در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش ۸دی، در این کار گاه احمد متین فر مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی در رشت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در این خصوص که هر کس جلوی فضای مجازی را بگیرد کم عقل است، اظهار داشت:” ما در دوره ای زندگی می‌کنیم که تعامل افراد در دنیای مجازی بسیار بیشتر از فضای واقعی و امری انکار ناپذیر است. به گفته‌ی رهبر انقلاب، ملت حتی در فضای مجازی نفس می‌کشد ولی دوری از این فضا و منع آن دیوانگی است. حضرت امام حضور در این فضا را ضرورت می دانند اما برای عملی کردن این مهم لازم است دانشی به نام سواد فضای مجازی داشته باشیم. متاسفانه نداشتن آگاهی لازم و استفاده‌ی نادرست از این فضا برای “پدر” خانواده ابزار “باج”گیری” و برای “مادر” خانواده ابزار صدا خفه کن کودک را مهیا کرده است! و این امر مایه‌ی تأسف است.

وی با اشاره به آیه شریفه ی ” الم یعلم به انا الله یری” اظهار داشت:” فضای مجازی زن و مرد متاهل را وارد روابط و حوزه های فرا زناشویی می کند، در حالیکه همین افراد در برخوردهای متقابل محجوب تر عمل می کنند اما مگر حرام و حلال و رعایت آن مبتنی بر فضای مجازی و تلگرامی است؟ و گناه فقط در دنیای واقعی اتفاق می افتد؟ “

مدیر نخستین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی در رشت در ادامه  با ابراز نگرانی در رابطه با آینده ی جوانان نسل ارتباطات و دنیای مجازی  گفت :” چگونه فردی که تا پاسی از شب زمان خود را وقف دنیای مجازی می کند و اختلال خواب دارد می تواند ازداج موفقی داشته باشد و مهم تر از آن فرزندان موفقی را به جامعه تحویل دهد؟ افراد در دنیای مجازی شخصیت حقیقی خود را به دلایل مختلف اعم از کمبود محبت، وجود خلأهای حوزه ی حقیقی، عدم داشتن اعتمالد به نفس و… از دیگران پنهان می کنند و همین امر سبب می شود ازدواج ها و علایق و اعتمادی که در دنیای تلگرامی و مجازی حاصل شده دیری نپاید و به جدایی منجر شود و این شکست تا پایان عمر گریبان گیر افراد خواهد شد.”

متین فر با اعتراض به نقش مسئولین در رابطه با تأسیس نکردن یک شبکه ی ملی اطلاعات افزود :” در کشور ما فضای باز اینترنتی برای همه‌ی قشرها و رده‌های سنی یکسان است و تفاوت سنی هیچ ارتباطی با محتویات اینترنتی ارائه شده ندارد! در حالی که همان کشورهای سرور منابع اینترنتی اذعان می کنند که در کشورشان محتوای مسائل اینترنتی برای رده های سنی مختلف به طور مجزا پالایش می شود اما این امکان پس از گذشت ۲۲ سال استفاده ی فعال از اینترنت و فضای مجازی در جمهوری اسلامی محقق نشده است و جای نگرانی است. همین ها موجبات ولنگاری فرهنگی را بوجود آورده و رهبر انقلاب را نگران کرده است تا جایی که می فرمایند به دلیل مسائل فرهنگی شب خواب آسوده ندارند.!”

مدیر اولین کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی رشت در پایان تنها راهکار برای ادامه ی استمرار صحیح کارکرد فضای مجازی را آگاهی بخشی و داشتن سواد فضای مجازی  دانست که برای وجود بخشیدن به آن بایستی در این امر توانمند سازی علمی و فرهنگی صورت گرفته و به دیگر کاربران نیز آموزش داده شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه