آیت الله قربانی:

نصب تندیس نوبخت قبل از پرداخت مطالبات چایکاران توهین به کشاورزان است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: شنیده شده قرار است برای آقای نوبخت در استان تندیس نصب کنند که کار خوبی است ولی تا زمانی‌که مطالبات چایکاران پرداخت نشده انجام این کار درست نبوده و نوعی توهین به کشاورزان تلقی می‌شود.

نصب تندیس نوبخت قبل از پرداخت مطالبات چایکاران توهین به کشاورزان است

به گزارش ۸دی،  آیت‌الله زین العابدین قربانی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش خانوادگی ائمه جمعه استان گیلان در اردوگاه شهید مطهری چابکسر اظهار داشت: نماز جمعه باعث تقویت باورهای دینی و زیربنای ساخت یک جامعه اسلامی و انسانی است.

وی افزود: متاسفانه قرن‌ها این تکلیف عبادی سیاسی به‌دلیل اینکه حاکمان دنیای اسلام و کشورمان اعتقادی به اسلام نداشتند تعطیل شده بود یا نمایه‌ای از آن وجود داشت که به فضل الهی با انقلاب شکوهمند اسلامی امروز شاهد احیاء آن هستیم.

امام جمعه رشت تصریح کرد: احیاء سوره جمعه و تاسیس نمازهای جمعه در سراسر کشور از برکات انقلاب اسلامی و حسنات بزرگ امام خمینی (ره) بود که امروز شاهد برگزاری باشکوه نماز جمعه در ۷۵۰ نقطه از کشور هستیم.

وی بیان کرد: امروز پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی نماز جمعه یکی از مظاهر فرهنگی، سیاسی و عبادی در جمهوری اسلامی ایران است و با گذشت زمان باشکوه‌تر از گذشته در حال برگزاری است و مؤمنین زیادی از آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: در جهت برگزاری نماز جمعه کمبودهایی وجود دارد که این کمبودها از نظر مکان مصلی، گرما و سرما و امکانات دیگر است که باید این مشکلات به مرور زمان برطرف شود.

آیت الله قربانی از جمله موارد جذب نمازگزاران به‌ویژه جوانان به نمازهای جمعه را ارائه مطالب نو و گفتارهای تاثیرگذار در خطبه‌های نماز جمعه خواند و گفت: نسل جوان جامعه به این مسائل گرایش دارند و ائمه جمعه باید در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه به‌عنوان الگو در جامعه مطرح هستند گفت: ارائه سبک زندگی اسلامی یکی از وظایف ائمه جمعه در جامعه است و باید طوری در این راستا قدم برداریم تا سوژه به دست دشمنان ندهیم.

وی موضوع وحدت در جامعه  را بسیار مهم و اساسی خواند و افزود: رمز موفقیت در این راه وحدت کلمه در سایه مقام معظم رهبری است زیرا دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه، نقشه شوم خود علیه ایران اسلامی را پیاده کنند.

آیت الله قربانی حرکت در راستای فرامین مقام معظم رهبری را بسیار مهم خواند و گفت: امروز همه باید در راستای ولایت فقیه حرکت کنیم تا آسیبی به این نظام و مملکت نرسد و دشمنان را در این راستا ناکام بگذاریم.

وی پرداخت مطالبات چایکاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: شنیده شده قرار است برای آقای نوبخت در استان تندیس نصب کنند که با توجه به اینکه ایشان از افتخارات گیلان هستند کار خوبی است ولی تا زمانی‌که مطالبات چایکاران پرداخت نشده انجام این کار درست نبوده و نوعی توهین به کشاورزان تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه ایستادگی در مقابل دشمنان است و در واقع اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت و پیشبرد کارهای کشور و ایستادن روی پای خودمان است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مرتضی
در هوای بارانی خورشید معلوم نیست ، بگذارید هوا آفتابی بشه ، بعد تندیس درست کنید !....؟، البته طرف از هول حلیم توی دیگ آفتاده حاج آقا! دنبال مسئولیته
علی
درود بر ایت الله اشکوری نفر اول گیلان هشت دی مغرض یک کمی اخبار ایت الله اشکوری را پوشش بدید بد نیست هشت دی تریبون افراد خاص شده ایت الله بدون رسانه هم تو قلب همه است
در حاشیه