اختتامیه ی مسابقات بین المللی شطرنج "جام ستارگان جهان و ایران" برگزار شد؛

منتخب جهان در تمامی دورها پیروز شد / پرهام مقصودلو دوم شد + نتایج و مشروح مراسم اختتامیه

مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی جام ستارگان شطرنج جهان و ایران در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

منتخب جهان در تمامی دورها پیروز شد / پرهام مقصودلو دوم شد + نتایج و مشروح مراسم اختتامیه

به گزارش ۸دی، با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور و رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان مراسم اختتامیه‌ی مسابقات بین المللی شطرنج “جام ستارگان جهان و ایران” در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه برگزار شد.

ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در اختتامیه‌ی مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی گفت: مناطق آزاد علاوه بر فعالیت های اقتصادی توجه ویژه ای به امر ورزش و توریسم ورزشی دارند، به عنوان مثال در سال گذشته مسابقات جهانی کشتی در آبادان و خرمشهر وقایع مهمی بود که اجرا شد و اکنون با همت و حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی مسابقات بین المللی شطرنج منتخب ایران و جهان در سطح بالایی برگزار شده است که این امر نشان دهنده اهمیت مناطق آزاد به موضوعات ورزشی است.

ترکان خاطرنشان کرد: استان گیلان جزو استان های نخبه خیز کشور است و منطقه‌ی آزاد انزلی با توجه به این جایگاه گیلان در عرصه های مختلف از جمله  ورزش در سطح استان و بین المللی به میزبانی مسابقات بین المللی و ملی میپردازد.

مشاور رییس جمهور در پایان افزود :مناطق آزاد در حال حاضر فراتر از نقش ملی خود در عرصه های ورزشی فعالیت می کنند و مسابقات کشتی جهان به زودی در چابهار برگزار می شود و فعالیت سازمان مناطق آزاد به گونه ای است که  در عرصه های مختلف در هر منطقه ای ایفای نقش کند.

اختتامیه شطرنج انزلی جام ستارگان جهان ایران (1)

 

مدیر عامل سازمان منطقه‌ی آزاد انزلی: میزبانی از مسابقات بین المللی در رشته های دیگر ورزشی را در دستور کار داریم

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی شطرنج “جام ستارگان جهان و ایران” که در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه برگزار شد با قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقات اظهار داشت: میزبانی از مسابقات بین المللی در رشته های دیگر ورزشی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساختهای لازم و برگزاری مسابقات ورزشی از برنامه های در حال اجرا از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی است، گفت: ما براین باور هستیم که ورزش موجب کاهش ناهنجاریهای اجتماعی می شود.

مدیرعامل این سازمان با اشاره به نظر کارشناسان در خصوص سطح بسیار بالای برگزاری این مسابقات، اظهار امیدواری کرد که منطقه آزاد انزلی برای سالهای آتی نیز موفق به برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان شود و تصریح نمود: سازمان منطقه آزاد انزلی سایر رشته های ورزشی را فراموش نکرده و  میزبانی از مسابقات بین المللی در رشته های دیگر ورزشی به ویژه فوتبال و والیبال ساحلی را در دستور کار داریم.

رییس هیات مدیره  سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به روند رو به رشد شطرنج بازان کشور در همین مسابقات افزود: امیدوارم در آینده بسیار نزدیک یک ایرانی قهرمان مسابقات شطرنج جهان شود، مقامی که با توجه به تلاش ورزشکاران ایرانی دور از دسترس نیست.

اختتامیه شطرنج انزلی جام ستارگان جهان ایران (5)

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان: منطقه آزاد انزلی برنامه های حمایتی دولت از ورزش را در سطح جهانی اجرایی نمود

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی شطرنج “جام ستارگان جهان و ایران” که در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه برگزار شد با بیان اینکه مهندس مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برنامه های دولت تدبیر و امید در حمایت از ورزش را درفراتراز  عرصه منطقه ای و در سطح جهانی اجرایی نمود، گفت: به نمایندگی از جامعه ورزش گیلان از آقای دکتر ترکان می خواهم سلام ما را به رئیس جمهور محترم رسانده و قدردانی ما را از حمایت های منطقه آزاد انزلی و اجرای برنامه های دولت به ایشان ابلاغ بفرمایند.

وی با اشاره به حضور دکتر روحانی در مراسم بدرقه کاروان اعزامی ورزشکاران ایران به المپیک ریو برزیل این موضوع را ناشی از اثرات و نقش مثبت ورزش در نشاط و سلامت اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: حضور دکتر ترکان به عنوان رئیس فدراسیون کشتی و دوران قهرمانی های کشتی گیران ما بیانگر اهمیت رویکرد و نقش حمایتی مناطق آزاد در پشتیبانی از ورزش و ورزشکاران کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با قدردانی از تمامی برگزار کنندگان این مسابقات اظهار امیدواری نمود ورزشکاران حاضر در این مسابقات خاطره خوبی از مهمان نوازی ها، صلح دوستی و جوانمردی مردم ایران به کشورهای خویش همراه برند.

اختتامیه شطرنج انزلی جام ستارگان جهان ایران (2)

اشتوبنفل ورنر سر داور مسابقات: نتایج بازیکنان ایرانی در این مسابقات رو به رشد و قابل توجه بود

در ابتدای این مراسم نیز اشتوبنفل ورنر داور بین المللی و مسئول کمیته ارزشیابی فدراسیون بین المللی شطرنج(FIDE) با قدردانی از سازمان منطقه آزاد انزلی و مسئولین فدراسیون و هیأت شطرنج استان در برگزاری این رقابتها، نتایج بازیکنان ایرانی را قابل توجه و رو به رشد اعلام کرد  و اظهار امیدواری نمود بار دیگر به ایران آمده و از دیدن مناظر زیبای این منطقه نیز لذت برد.

براساس نتایج اعلام شده از سوی هیأت داوران مسابقات؛ تیم ستارگان جهان علاوه بر پیروزی در تمامی ده دور مسابقه برگزار شده، موفق شد در نتیجه نهایی تیمی با کسب ۶۴.۵ امتیاز در برابر ۳۵.۵ تیم منتخب شطرنج بازان ایران را شکست دهد.

در نتایج فردی نایگل شورت از انگلستان موفق به اخذ ۸.۵ و بیشترین امتیاز کسب شده، پرهام مقصودلو با ۸ امتیاز نفر دوم و جهانگیر وحیدف بهمراه میخاییل مچیدلی شویلی به ترتیب از ازبکستان و گرجستان با دست یابی به ۷ امتیاز در ده دور مسابقه برگزار شده با رقبای خود به صورت مشترک رتبه سوم را از آن خود نمودند.

از سوی دیگر پرهام مقصودلو با افزایش ۴۶ واحد در طول این بازیها علاوه بر رسیدن به مقام بیشترین رشد جایگاه بین المللی به مقام استاد بزرگی بین المللی نائل آمد. البته احسان قائم مقامی، آرین غلامی و شاهین لرپری زنگنه نیز بعد از این ورزشکار جوان ایرانی قرار گرفتند.

اختتامیه شطرنج انزلی جام ستارگان جهان ایران (4)

در میان داوران ایرانی حاضر در این رقابتها نیز خدیجه شریف نتایج به نرم بین المللی داوری شطرنج ارتقاء پیدا کرد.

در پایان این برنامه تندیس، احکام و جوایز شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این تورنمنت بین المللی توسط دکتر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران کل ورزش و جوانان و ارشاد استان گیلان با حضور مدیران و معاونین سازمان ،مدیران استان، فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی،روسای هیات های ورزشی و ورزشکاران گیلان  اهدا شد.

اختتامیه شطرنج انزلی جام ستارگان جهان ایران (3)

رقابتهای جام ستارگان بین دو تیم منتخب جهان و منتخب ایران معتبرترین مسابقات تاریخ شطرنج کشور از روز یکشنبه ۲۰ تیرماه با حضور آناتولی کارپف، رییس فدراسیون جهانی شطرنج و مسئولین ملی و استانی در منطقه آزاد انزلی آغاز شده و تا سی ام تیرماه ادامه داشت که بعد از برگزاری مسابقه سریع السیر در روز اول که تیم منتخب ستارگان جهان با کسب ۵۳.۵ امتیاز در مقابل ۴۶.۵ امتیاز اخذ شده از سوی قهرمانان ایران، به پیروزی دست یافت، در ادامه مسابقات و طی ده روز ورزشکاران به روش شونینگن و در زمان استاندارد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه