عضو شورای اسلامی رشت اعلام کرد

تاخیر ۸ ساله در بیمه آتش نشانان و پاکبانان/ امیدواریم شورا پاسخ‌های مناسب را از شهردار دریافت کند

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت از تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه به کارکنان سازمان‌های خدمات شهری شهرداری شرداری رشت خبر داد.

تاخیر ۸ ساله در بیمه آتش نشانان و پاکبانان/ امیدواریم شورا پاسخ‌های مناسب را از شهردار دریافت کند

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد ظهر امروز در نود وششمین جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت اظهار داشت: متاسفانه با وجود تاکیداتی که در گذشته در شورا انجام شد تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه به کارکنان سازمان‌های خدمات شهری شهرداری مشکلاتی را برای آنان به‌وجود آورده است.

وی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت را یک سازمان خدمت‌رسان خواند و گفت: در دو روز گذشته آتش سوزی‌های زیادی را در رشت شاهد بودیم و بخش سنگ شکن بیمارستان رازی در دو شب گذشته دچار حریق شد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌های دولتی سنگ‌شکن نداریم بیان کرد: در بازدیدی که از بیمارستان رازی انجام دادم متوجه شدم سنگ شکن بیمه بوده؛ هر چند از آلمان به ایران وارد شده ‌و مدیر بیمارستان رازی نیز قول داد پیگیر آن باشد.

شیرزاد با اعلام اینکه مدیر بیمارستان رازی از تلاش آتش نشانان رشت قدردانی کرد افزود: در حدود ۲ دقیقه حدود ۲۲ آتش نشان موفق شدند حریق بیمارستان رازی را مهار کنند.

وی از وقوع حریق در درمانگاه هلال احمر نقره دشت در شب گذشته خبر داد و گفت: سرعت عمل آتش نشانان در مهار آتش موجب شد آتش به خانه‌های همجوار سرایت نکند.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه پرداخت یکسان حقوق ها مدنظر قرار گیرد عنوان کرد: در حوزه رفت و روب خوشبختانه حقوق پاکبانان به‌وسیله شهرداری‌های مناطق تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

شیرزاد با اشاره به اینکه بیمه آتش‌نشانان و پاکبانان شهرداری با تاخیر ۶ تا ۸ ساله مواجه شده است تصریح کرد: ایجاد فاصله در پرداخت بیمه برای بازنشستگی آنان مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مباحثی که در شورا مطرح می‌شود در راستای توسعه شهر و پیشرفت آن است اظهار کرد: به هر حال سوال از شهردار حق اعضای شورا است و امیدواریم شورا پاسخ‌های مناسب را از شهردار دریافت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت سئوالات اعضای شورا از شهردار را تکراری خواند و بیان کرد: امیدواریم شهردار رشت نیز پاسخ‌های قانع کننده را به اعضای شورا ارائه دهند.

شیرزاد با اشاره به اینکه حریق‌ها در رشت رو به افزایش است خاطرنشان کرد: امکانات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت محدود است و به نظر می‌رسد تجهیزات اطفای حریق در گیلان پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی با تاکید بر اینکه در گیلان نردبان هیدرولیک برای ساختمان‌های بلند نداریم عنوان کرد: اقدامات لازم از سوی شهرداری برای خرید نردبان ۵۵ متری در حال انجام است و شهرداری برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی حدود ۱۳ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه در گیلان تنها یک بالگرد وجود دارد که مربوط به هلال احمر است و امدادرسانی آن هوایی است و قابلیت آب پاشی ندارد گفت: نمایندگان مجلس و مدیریت بحران استانداری کمک کنند که یک بالگرد با قابلیت آب پاشی به گیلان اختصاص یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه