مدیر کل بازرسی گیلان خبر داد

جلوگیری از حدود ۶۸ میلیارد تومان حیف و میل اموال عمومی در گیلان

مدیر کل بازرسی و نظارت گیلان از جلوگیری حدود ۶۸ میلیارد تومان حیف و میل اموال دولتی در این استان و بازگرداندن این مبلغ به خزانه دولت طی سال گذشته خبر داد.

جلوگیری از حدود ۶۸ میلیارد تومان حیف و میل اموال عمومی در گیلان

به گزارش ۸دی، سیف‌الله مسرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه سازمان بازرسی نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی و عمومی و اجرایی در این زمینه را به‌عهده دارد، اظهار کرد: تلاش شده در زمینه بازرسی قوی ظاهر شویم.

وی ارائه مشاوره قبل از وقوع جرم به مدیران و مسؤولان را دارای آثار اجتماعی مطلوب عنوان کرد و افزود: در بحث نظارت تلاش شده به اقدام‌ها شتاب بیشتری داده و هر جا نیاز بود مشاوره دهیم.

مدیر کل بازرسی و نظارت گیلان هرگونه سهل‌انگاری و حیف و میل و تغییر ردیف‌های بودجه را فساد مالی دانست و گفت: در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انجام بازرسی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای انجام بازرسی‌ها توانستیم از حیف و میل اموال عمومی و ورود خسارت‌ها و … حدود ۶۸ میلیارد تومان را به خزانه دولت بازگردانیم و از تضییع آن جلوگیری کنیم و در مسیر قانونی هزینه شود.

مسرور بخشی از مبلغ مذکور را اختلاس ذکر کرد و یادآور شد: بیش از ۴۱ میلیارد تومان از مبلغ مذکور در جایی که اعتباری پیش‌بینی نشده بود، هزینه شد که این پول را به مسیر اصلی بازگرداندیم.

وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۴۳۳ مورد پیشنهاد لازم‌‌الاجرا به دستگاه‌های استان ارائه شد، اظهار کرد: اگر دستگاهی این پیشنهادها را اجرا نکند جرم است و مسؤول مورد تعقیب و مجازات قرار می‌گیرد.

بازرس کل گیلان با تصریح بر اینکه برخی از پیشنهادهای مذکور به دستگاه‌ها اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: مدیران با شهامت به تکالیف خود قانونی خود عمل کنند.

وی از ثبت شکایت یک‌هزار و ۶۲۰ مورد طی سال گذشته در سامانه بازرسی استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۸۲ فقره پرونده تشکیل و ۲۳۰ مورد پرونده مختومه شده و ۱۵۲ پرونده نیز در دست بررسی است.

مسرور با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد ۵۱ مورد بازرسی برنامه‌ای و مستمر صورت گرفت، یادآور شد: این برنامه ۱۶ درصد بیشتر از ماموریت ابلاغی بود و با حداقل نیرو و امکانات و با ظرفیت بسیار بالایی در استان کار می‌کنیم.

وی از چگونگی روند احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت ابراز نارضایتی کرد و متذکر شد: اعتبارات ساماندهی این دو رودخانه ناچیز بوده و نیاز به ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه است و تاکنون نگاه نظارتی بر روند احیای رودخانه‌ها داشتیم اما از چند هفته پیش نگاه ما بازرسی است.

این مسؤول کوتاهی دستگاه‌های مربوطه در زمینه احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را قابل بخشش ندانست و یادآور شد: ‌رودخانه‌های زرجوب و گوهررود معضل زیست‌محیطی است.

وی کمیته صیانت و احیای رودخانه‌های مذکور را مستقر در بازرسی استان عنوان کرد و متذکر شد: بازرسی‌ها در زمینه روند احیای رودخانه‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمدی
راننده تاکسی ای در دیدگاه خود برای پروژه افتتاح بی.آر.تی بعد از مقدمه ای نوشت: چرا تاکسی‌هایی که بی‌حساب و کتاب وارد سیستم تاکسیرانی شده و بنا به گفته شهردار و مدیران خودشان بیش از ۴۰۰۰تاکسی اضافه وارد ناوگان شده را پیگیری نمیکنند و متخلفین را مورد تعقیب قرار نمیدهند؟!!! برای ورود این تعداد تاکسی از هر کدام بالغ بر۵۰۰۰۰۰تومان سازمان گرفته، خیلی از این تاکسی‌ها به کارکنان شاغل دولت داده شد و…… چرا این تخلفات را پیگیری نمیکنند؟!!! از کارمند استانداری گرفته تا آموزش و پرورش تا مدیرعامل بانک و…. تاکسی گرفتند.چرا؟ چرا؟ بنده در پاسخ نوشتم: برادر تاکسیران یعنی این چیزهایی که نوشتی دستگاههای نظارتی در جریان نیستند؟!! فرض میگیریم تا امروز نمیدانستند و در حمایت از متخلقین هم دست نداشتند!! حالا که شما عنوان کردید از متولیان و دستگاههای نظارتی خواهش داریم پیگیری بفرمایند که چرا و چگونه به کارمندان شاغل تاکسی داده‌اند؟ جناب مدیرکل بازرسی استان اینم یک گزارش مردمی ناب. حضرت آقا در دیدار اخیر با رییس، قضات و مدیران قوهّ قضائیه فرمودند انقلابی عمل کنید حالا این گوی و این میدان، ببینیم میتوانی اقدامی بکنی!
در حاشیه