شیعیان جمهوری آذربایجان در کنار مردم آستارا به احیای دومین شب قدر نشستند

جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان در کنار مردم آستارا با حضور در تعدادی از مساجد این شهرستان، دومین شب از شب های قدر را گرامی داشتند.

شیعیان جمهوری آذربایجان در کنار مردم آستارا به احیای دومین شب قدر نشستند

به گزارش ۸دی، دومین شب از شب های پرفضیلت و پرستاره قدر به سبب مصادف شدن با سالروزشهادت حضرت مولی الموحدین (ع) از رونق معنوی خاصی برخوردار بود.

همه آمده بودند تا با فریاد الغوث الغوث دل و جان را صیقل داده و به دعا و نیایش با معبود بی همتا بنشینند.

امام جمعه ی آستارا در مراسم دومین شب از لیالی قدر در مصلای نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: لیالی پر فضیلت قدر بهترین فرصت برای سیر و سلوک معنوی و پیدا کردن راه خودشناسی است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا بیان داشت: در شب های قدر ، درهای توبه و استغفار باز است و خداوند بندگان خود را مورد اکرام قرار می دهد.

وی با بیان اینکه شب قدر دارای فضیلت و ارزش فراوانی است و هیچ شبی به عظمت شب قدر نمی رسد گفت: شب قدر برتر از هزار ماه است که باید مومنان به ارزش و اهمیت آن بیش از پیش پی ببرند.

امام جمعه ی آستارا با اشاره به اینکه انجام اعمال خیر در این شب های پرفضیلت دارای ثواب کثیری است ، اضافه کرد: تمامی ملائکه در شب های قدر به زمین می آیند و زمین بر آن ها تنگ می شود و باید حال و هوای معنوی شب های قدر در سایر ماه ها نیز در لحظه لحظه زندگی ما جاری باشد.

وی با بیان اینکه شب قدر جنبه های مهم تربیتی و اخلاقی دارد، گفت: در این شب بندگان خدا به راز و نیاز می پردازند، روح شان را متحول می سازند و اخلاق کریمه را در وجود خویش رشد می دهند.

حافظ نیا خواندن قرآن و دعاهای سفارش شده در این ماه را دارای فضیلت بی شماری عنوان کرد.

مردم دیندار و روزه دار آستارا به صورت خودجوش پس از برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء ، آیین های معنوی و اعمال مخصوص شب های احیاء را در این شهرستان برگزار می کنند.

مراسم دومین شب از شب های با برکت قدر در بیش از ۵۰ مسجد فعال در شهر آستارا ، بخش لوندویل و در برخی از روستاهای اطراف برگزار شد.

شهرستان ۸۶ هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه