مدیر برگزاری کشتی گیله مردی‌گیلان‌در گفتگوبا8دی:

در گیلان و مازندران استعداد نه بلکه پدیده کشتی وجود دارد/ فردین معصومی‌های آینده جهان کرایه ماشین ندارند!

مسوول برگزاری کشتی گیله مردی گیلان گفت: کشتی گیله مردی با اینکه از حالت بازی محلی خارج شده هیچ گونه حمایتی نمی شود که نیازمند توجه هرچه بیشتر مسوولین کشور و استان است.

در گیلان و مازندران استعداد نه بلکه پدیده کشتی وجود دارد/ فردین معصومی‌های آینده جهان کرایه ماشین ندارند!

مهرداد گورابی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در حاشیه برگزاری کشتی گیله مردی لاکان شهر رشت با بیان اینکه دومین سال برگزاری کشتی گیله مردی با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم برگزار می شود، اظهار کرد: سالهاست که کشتی می گیرم و عاشق این ورزش هستم.
وی با اشاره بر اینکه کشتی گیله مردی در لاکانشهر از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ خرداد به مدت یکماه فعالیت می کند، ابراز داشت: در طول این یک ماه تعداد زیادی از پهلوانان و کشتی گیران و همچنین اعضای هیئت اجرایی و داوران از گیلان و مازندران ما را یاری می کنند.
مسوول برگزاری کشتی گیله مردی گیلان با اشاره بر اینکه کشتی گیران هر شب به ما افتخار می دهند و در محل برگزاری کشتی گیله مردی حضور می یابند، گفت: متاسفانه هیچ توجهی به این ورزش محلی نمی شود.
گورابی با اشاره بر اینکه از من برگزار کننده هیج حمایتی نمی شود، افزود: تمام توان خود را اعم از مالی و جانی باید بگذارم و پهلوانان را از دو استان به این محل بیاورم و تمام هزینه های عوامل و پرسنل را بپردازم اما کسی کمک نمی کند.
وی با بیان اینکه از مسوولین مخصوصا از نمایندگان مجلس انتظار داریم که کشتی گیله مردی را همچون سایر ورزش ها حمایت کنند بیان داشت: کشتی گیله مردی از حالت محلی و عشایری خاررج شده و رویکرد کشوری به خود گرفته است که نیاز به حمایت های قانونی دارد.
پهلوان کشتی گیلان با اشاره بر اینکه این ورزش امروزه به کشور پا نهاده و به حوزه خلیج فارس ترویج داده می شود، ادامه داد: این ورزش قرار است وارد لیگ شود و در رقابت های بین المللی حضور پیدا کند.
گورابی در ادامه با اشاره بر اینکه با حمایت های فردین معصومی کشتی گیله مردی جایگاه خود را پیدا خواهد کرد، گفت: عمده ترین مشکلات ما این است که ما هیچ گونه حمایتی نمی شویم .
مسوول برگزاری کشتی گیله مردی لاکانشهر با اشاره بر اینکه ما هنوز مکانی ثابت برای برگزاری این ورزش نداریم، افزود: دو سال است که این زمین رایگان از سوی خیری به ما واگذار می شود.
وی با بیان اینکه کشتی گیله مردی نیاز به خیرانی همچون دکتر سمیعی ها دارد، بیان داشت: اگر حمایت ها بیشتر شود حتما کشتی گیله مردی نیز حرف هایی برای گفتن دارد.
گورابی با بیان اینکه استعداد در کشتی گیله مردی به وفور وجود دارد، گفت: امروز در گیلان و مازندران نباید از استعداد سخن گفت بلکه در شمال ایران پدیده وجود دارد.
مسوول برگزاری کشتی گیله مردی لاکانشهر با بیان اینکه خلق فردین معصومی ها ۱۰۰درصد در گیلان امکان پذیر است گفت: زمانی ما فردین معصومی هایی در گیلان می توانیم داشته باشیم که ورزش و ورزشکار حمایت شود.
وی با انتقاد از عدم حمایت به این ورزش گفت: اگر همان فردین معصومی ها هم کرایه ماشین نداشته باشد که به این مسابقات بیاید، فایده ندارد، ادامه داد: عده ای از پهلوانان متاهل هستند و زندگی خود را رها می کنند و به کشتی می آیند در واقع شغل آنها کشتی گیله مردی است.
گورابی با اشاره بر اینکه از رسانه ها می خواهیم تا صدای کشتی گیله مردی را به مسوولین برسانند، گفت: امیدواریم کشتی گیله مردی از گیلان و مازندران به کشورهای عربی و در نهایت به جهان عرضه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه