کارشناس‌مدارس‌غیرانتفاعی‌در‌گفتگو با 8دی‌مطرح‌کرد؛

افزایش ۱۵درصدی شهریه مدارس غیر انتفاعی در استان/ دریافت شهریه ۵میلیون تومانی در برخی مدارس گیلان

کارشناس مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: دریافت شهریه در مدارس غیرانتفاعی متغیر است و گران ترین مدارس در گیلان شهریه ۴ تا ۵ میلیون تومانی دارند.

افزایش ۱۵درصدی شهریه مدارس غیر انتفاعی در استان/ دریافت شهریه ۵میلیون تومانی در برخی مدارس گیلان

فتحی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با مدارس غیرانتفاعی و اخذ شهریه های متغیر از سوی هیأت موسس این واحد های آموزشی اظهار کرد: همه ساله ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش شهریه در مدارس غیر انتفاعی معمول است.
وی با بیان اینکه افزایش شهریه با هماهنگی اداره کل، هیأت موسسین و کارشناسان، رقم می خورد، گفت: تقریبا به طور متوسط سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان به شهریه های سال قبل مدارس غیرانتفاعی افزوده می شود.
کارشناس اسبق مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نوسانات دریافت شهریه را به بسته به کیفیت مدارس و درجه بندی آنها عنوان نمود و افزود: شهریه مدارس درجه یک با مدارس درجه های بعدی متفاوت است و بر اساس امکانات درجه بندی می شوند.
فتحی محل استقرار مدرسه را از مهمترین عوامل در دریافت شهریه این مدارس دانست و خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیرانتفاعی در مناطق پایین شهر با منطقه ای مثل گلسار کاملا متفاوت است.
این کارشناس مدارس غیر انتفاعی با بیان اینکه مدرسه ای در گلسار ۵میلیون سالانه از یک دانش آموز شهریه می گیرد، گفت: اکثر مدارس غیر انتفاعی ناحیه ۲ در گلسار حدود ۴و نیم تا ۵ میلیون شهریه می گیرند.
وی امکانات، تجهیزات و معلم را از عوامل دیگر در افزایش شهریه اشاره کرد و افزود: استقبال از برخی از مدارس غیر انتفاعی در مناطق بالای شهر خود عامل افزایش شهریه است.
کارشناس اسبق مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گران ترین مدرسه غیرانتفاعی در گلسار رشت را صاعب نام برد و گفت: عرضه امکاناتی همچون غذا و امکانات بازی در مدرسه باعث شهریه گرانت تر برخی از مدارس است.
فتحی با اشاره بر اینکه برخی از مدارس متخلف هم بودند که در سه سال گذشته ۵ میلیون شهریه دریافت می کردند، گفت: مدارس متخلفی که از متوسط شهریه مبالغ بیشتری دریافت می کردند یکی دوبار هم از سوی تعیزات محکوم شده اند.
وی در خاتمه با بیان اینکه قیمت شهریه در مقاطع مختلف با هم تفاوت دارد و در شهر تهران دریافت شهریه بالای ده میلیون تموان است، افزود: علاوه بر اینکه تفاوت شهریه در مقاطع تحصیلی وجود دارد ، شهریه مدارس نظری با فنی و حرفه ای با هم تفاوت اساسی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه