مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

مراسم اعتکاف دانشجویی در بقعه فاطمه اخری(س) رشت برگزار می گردد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی و اساتید دانشگاهی در بقعه فاطمه اخری(س) رشت خبر داد.

مراسم اعتکاف دانشجویی در بقعه فاطمه اخری(س) رشت برگزار می گردد

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام ولی عادلی با تبریک فرارسیدن ماه پرفیض رجب، اظهار کرد: رجب از ماه‌های مقرب خداوند است.

وی با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در بقاع متبرکه گیلان، تصریح کرد: اوقاف گیلان میزبان اعتکاف دانشجویی و اساتید دانشگاهی در حرم مطهر فاطمه اخری(س) و بقعه آقا سید عباس و اسماعیل ساغری‌سازان رشت است.

مدیرعامل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اعتکاف دانشجویان پسر و اساتید مرد در بقعه خواهر امام(س) و اعتکاف دانشجویان دختر و اساتید زن در بقعه آقاسید عباس و اسماعیل ساغری‌سازان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراسم اعتکاف مذکور حدود ۲۰۰ نفر دانشجو و اساتید زن و ۲۰۰ نفر دانشجو و اساتید مرد شرکت می‌کنند، تصریح کرد: از دانشجویان و اساتیدی که توانایی مالی دارند هر نفر ۲۵ هزار تومان برای تأمین غذای افطار و سحر ایام اعتکاف دریافت می‌شود.

عادلی اضافه کرد: از دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه مذکور را ندارند مبلغی دریافت نمی‌شود و اوقاف گیلان هزینه غذای افطار و سحر آنها را پرداخت می‌کند.

وی به اجرای برنامه‌های معنوی و مذهبی در طول برگزاری مراسم اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: در مدت اعتکاف برنامه‌های مذهبی و معنوی ویژه‌ای با مشارکت و همکاری بسیج دانشجویی و بسیج اساتید گیلان در بقعه فاطمه اخری(س) و بقعه آقاسید عباس و اسماعیل رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر نقش اعتکاف در تطهیر روح و جان انسان‌ها، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای و جنگ نرم قصد نابودی ارزش‌های اسلامی و انقلابی را دارند مراسم معنوی اعتکاف راهی برای مقابله با اهداف شوم آنها است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان با حمایت‌های همه‌جانبه خود از برگزاری چنین برنامه‌هایی در حفظ و تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی ایران بکوشند.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه