سرکنسول روسیه فدراتیو در رشت:

تداوم نبرد با داعش/ روسیه از توقف جنگ در سوریه حمایت می‌کند

سرکنسول روسیه فدراتیو در رشت گفت: روسیه از آتش‌بس و توقف جنگ در سوریه حمایت می‌کند اما نبرد با گروه‌های تروریستی از جمله داعش که سازمان ملل بر ماهیت تروریستی آنها تأکید دارد، ادامه می‌یابد.

تداوم نبرد با داعش/ روسیه از توقف جنگ در سوریه حمایت می‌کند

به گزارش ۸دی، کانستانتیان آلکسیف با اشاره به سخنرانی ولادیمیر پوتین در زمینه بیانیه مشترک روسیه و آمریکا در باره سوریه، اظهار کرد: رئیس جمهور روسیه به عنوان رئیس گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در بیانیه مشترک روسیه و آمریکا در باره سوریه و توقف جنگ در سوریه اظهار نظر کرده است.

وی با بیان اینکه روسیه از توقف جنگ در سوریه حمایت می‌کند، افزود: قبل از تصویب بیانیه کارشناسان روسیه و آمریکا کار گسترده‌ای انجام دادند و در عین حال تجربه مثبت به دست آمده در رابطه با امحای سلاح‌های شیمیایی در سوریه استفاده شده است.

سرکنسول روسیه‌فدراتیو در رشت با اشاره به اینکه پوتین در سخنرانی خود اظهار کرد که مذاکره کننده‌های ما چندین دور مشاوره در پشت درهای بسته انجام داده‌اند، گفت: در نتیجه به یک راه حل منطقی دست یافته شد.

وی ادامه داد: پوتین گفت که توافق شده تا از ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۶ از ساعت ۲۴ به وقت سوریه آتش‌بس اجرایی شود و شرایط این آتش‌بس در توافق آمریکا و روسیه ذکر شده است.

آلکسیف با تصریح بر اینکه طبق اظهارات پوتین شرایط آتش‌بس تا ظهر روز ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۶ تمام طرف‌های متخاصم در سوریه باید به ما یا طرف آمریکایی پایبندی خود به آتش‌بس را ثابت کنند، افزود: پوتین گفت که نظامیان آمریکا و روسیه با همکاری یکدیگر مناطق درگیری‌ها را مشخص می‌کنند.

وی به ادامه اظهارات پوتین رئیس جمهور روسیه‌درباره بیانیه مذکور اشاره کرد و یادآور شد: طبق گفته پوتین با توقف درگیری‌ها، نیروهای مخالف به نوبه خود به درگیری‌ها در سوریه پایان می‌دهند.

این مقام روسی اضافه کرد: پوتین درباره نیروهای داعش و جبهه ال‌نصر و دیگر گروه‌های تروریستی که شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ماهیت تروریستی آنها تأکید دارد، اظهار کرد که این گروه‌ها در این آتش‌بس نخواهند بود و جنگ با آنها ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، پوتین اعتقاد دارد که روسیه و آمریکا به عنوان رهبران گروه بین‌المللی حل بحران سوریه یک راه حل کارساز اجرا و کنترل برنامه آتش‌بس که دولت سوری و مخالفان آن را قبول دارند، اجرا کرده‌اند.

آلکسیف با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس جمهور روسیه‌یک خط فعال رابطه و در صورت نیاز یک گروه کاری برای تبادل اطلاعات تشکیل می‌شود، افزود: روسیه کارهای مقدماتی را با دمشق هماهنگ می‌کند و امیدواریم که آمریکا نیز چنین کاری را با متحدان و گروه‌های جهادی انجام دهد.

وی ادامه داد: پوتین اعتقاد دارد که اقدام‌های مشترک ما با آمریکا می‌تواند بحران سوریه را به صورت ریشه‌ای حل و فصل کند و یک شانس واقع‌بینانه‌ای برای پایان جنگ، خونریزی و ظلم چندین ساله در سوریه به‌وجود آمده که در نهایت باید دستیابی به تمام محتاجان به کمک در سوریه آسان شود.

به گفته سرکنسول روسیه‌فدراتیو در رشت، رئیس جمهور روسیه اعتقاد دارد که اقدام مشترک روسیه و آمریکا زمینه‌ای برای حل سیاسی بحران سوریه از طریق گفت‌وگوی گسترده در ژنو به رهبری سازمان ملل ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گفته‌های پوتین، توافق روسیه‌و آمریکا برای برقراری صلح در روسیه و همکاری تمام کشورهای عضو گروه بین‌المللی حمایت از سوریه می‌تواند یک الگوی رعایت و پایبندی به اصول کلی سازمان ملل و قوانین بین‌المللی در قبال تروریسم جهانی باشد و امیدوار هستیم از اینکه رهبری سوریه و تمام شرکای ما در منطقه و در خارج آن از این طرح مشترک روسیه و آمریکا حمایت می‌کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه