حامیانی که سرخورده شدند، فرمانداری که در میدان اصلاح طلبان بازی می کند

چندی پیش با انتخاب یا شاید انتصاب!!! اعضای هیات اجرایی انتخابات بار دیگر صدای دیگر طیف های حامی دولت کارگزاران و اعتدالگرایان بلند شد و آن ها رابا چندین مقاله و یادداشت به این امر به واکنش شان واداشت

حامیانی که سرخورده شدند، فرمانداری که در میدان اصلاح طلبان بازی می کند

به گزارش۸دی،  بعد از دوسال از روی کار آمدن دولت تدبیر امید که در فضای سیاسی کشور به نوعی معادلات را تغییر داد و در حالی که پیش از انتخابات همگان شانس کمی برای روحانی قائل بودند وی توانست با رویکرد مناسب انتخاباتی از عدم اجماع رسیدن اصولگرایان استفاده مناسب کرده و فرصت به دولت تازه نفس تدبیر و امید داده شد تا با وعده حل مشکل اقتصادی در ۱۰۰روز و … بر کرسی ریاست جمهوری نظام مقدس جمهوری اسلامی تکیه بزند.

البته نباید از قدرت ملت که صاحبان اصلی این کشور و نظام هستند به راحتی گذشت، همانگونه که انتظار می رفت آنان از میان شعار های انتخاباتی کسی را انتخاب کردند که شعارش به نوعی ملوس تر برای ملت بود و همین امر شعور سیاسی بالای مردم را می رساند که یک بار دیگر فرهنگ سیاسی ملت را به همه دنیا فهماند.

اما در شفت بعد از برکناری جواد شفیعی ثابت فرماندار جوان دولت احمدی نژاد، یونس محمودی فرماندار شد تا فردی کهنه کار و با سابقه مدیریت، اردوگاه دولت و اصلاح طلبان را در این شهرستان مدیریت کند و بتواند با تضارب آرا و خرد جمعی علاوه بر حفظ نیرو های خودی، از دیگر جناح ها برای دولت هوادار و همپیمان جمع کند.

یونس محمودی که بنظر می رسد افکارش بیشتر به اصلاح طلبان نزدیک باشد تا اعتدالگرایان و حامیان دولت به محض فرماندار شدن با جمعی از جوانان شفت جلسه ای گذاشت، اما اکثر افراد حاضر در جلسه هیچگونه همگونی با ستاد آقای روحانی در انتخابات نداشتند و همین امر اولین جرقه نا امیدی از فرماندار دولت تدبیر و امید را در دل هواداران و اعضای ستاد روحانی در شفت زد و سبب شد آنان نوعی به بینش سیاسی او شک کنند.

اما چندی بعد از نشست خصوصی دکتر زیباکلام در شفت، احمد رمضانپور نرگسی (از اصلاح طلبان استان گیلان) در محافل خصوصی آن روی سکه محمودی را نشان داشت و گفت: افکار محمودی به اصلاحات نزدیک تر است.

با گذشت زمان و مشکل پیش آمده در توزیع آرد شهرستان و عدم پاسخ کافی فرماندار به مردم ، به نوعی عدم اشرافیت کافی وی بر اوضاع مدیریتی شهرستان را بیش از پیش مشخص کرد تا بین اعتدال گرا ها و فرماندارشان اختلاف نظر اساسی پیش بیاید و به طور جدی صدای حامیان دولت برای نقد عملکرد فرماندار به گوش برسد.

کار به جایی رسید که نفر دوم ستاد روحانی در شفت با چند یادداشت از عملکرد محمودی انتقاد کرد و خواستار انتصاب یک مدیر قوی بر مسند امور شهرستان شد اما همانگونه که انتظار می رفت با لابی اصلاح طلبان در استان این اعتراضات به جایی نرسید و فرماندار شفت به کار خود ادامه داد.

بعد از این ماجرا چندی پیش با انتخاب یا شاید انتصاب!!! اعضای هیات اجرایی انتخابات بار دیگر صدای دیگر طیف های حامی دولت از کارگزاران و اعتدالگرایان بلند شد و آن ها با چندین مقاله و یادداشت به این امر واکنش شان دادند و اختلاف اردوگاه حامیان دولت در شهرستان با فرماندار شفت بیشتر و بیشتر شد و رنگ و بوی عملی به خود گرفت.

شاید این پایان کار نباشد و اختلافات باز هم زیاد تر شود چون کسانی که با تمام توان در روز هایی که هیچکس فکر نمی کرد روحانی رییس جمهوز شود فعالیت کردند در انتظار به نتیجه رسیدن آرمان های خود هستند، شاید در برهه انتخابات سکوت کنند چون در انتخابات باید گزینه حامی حزبشان از عنایت فرماندار شهرستان بهره مند شود اما با وجود شکاف ایجاد شده بین محمودی و هواخواهان دولت در شفت  و روحیه ای که از آنان سراغ داریم بعید است این رابطه حالت دوستانه بخود بگیرد و باید منتظر جدال های جدیدی و شاید شدید تری باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه