کشف پوست چرمی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته های میخی

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی استان گیلان از کشف دو پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته های میخی در این شهرستان خبر داد.

کشف پوست چرمی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته های میخی

به گزارش ۸دی نیوز، فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی استان گیلان از کشف دو پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته های میخی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پاسدار هرمز عشقی فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی استان گیلان در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی براینکه افرادی در این شهرستان قصد معامله اموال عتیقه دارای قدمت تاریخی را دارند، کارآگاهان آگاهی رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار داده و محل معامله این افراد را شناسایی کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی افزود: کارآگاهان آگاهی ضمن هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه با رعایت موازین شرعی و قانونی، وارد این منزل مسکونی شده و هر چهار متهم این پرونده را حین معامله اشیاء تاریخی دستگیر کردند.

سرهنگ عشقی با بیان اینکه از این متهمان دو پوست چرمی حکاکی شده به خط میخی و یک لوح سنگی منقوش به تصاویر و نوشته های میخی کشف شده است، اظهار داشت: متهمان به بزه انتسابی معترف و اظهار داشته اند که اموال تاریخی فوق را به واسطه حفاری غیر قانونی بدست آورده و قصد داشتند این اشیاء را ۲ میلیارد ریال معامله کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی در پایان با بیان اینکه کارشناسان میراث فرهنگی هم اکنون درصدد مشخص نمودن قدمت این اشیاء هستند، بیان داشت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه