در آیین معارفه استاندار گیلان مطرح شد

وزیر کشور: گیلان ظرفیت صادرات ۱۰ میلیارد دلاری را دارد/ ضرورت ساخت هلدینگ های بزرگ صادرات میوه‌ در استان

وزیر کشور با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در استان گیلان، گفت: مشکلات استان باید در زمان بندی مشخصی حل شود، مردم گیلان به لحاظ هوش، توانمندی و ظرفیت‌های بومی چیزی از کشوری مثل هلند کم ندارند و حتی بالاتر هستند لذا چرا نباید در حوزه صادرات همانند این کشور باشند.

وزیر کشور: گیلان ظرفیت صادرات ۱۰ میلیارد دلاری را دارد/ ضرورت ساخت هلدینگ های بزرگ صادرات میوه‌ در استان

به گزارش ۸دی، احمد وحیدی صبح پنج‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان با بیان اینکه خطه گیلان با تمدن چند هزار ساله و فرهنگی غنی و با وجود اقوام و مذاهب مختلف نمایی از وحدت را در خود دارد، اظهار کرد: گیلان مهد بزرگان زیادی است، خطه‌ای از علمای بزرگ مانند آیت الله بهجت است که حتی اسم ایشان نیز معنویت می‌آورد و افتخار ایران و مکتب ما است.

میرزا کوچک جنگلی در خفقان و ظلمت حماسه سازی بزرگی را رقم زد

وی گیلان را خطه دیار سردار غریب، مظلوم و حماسه ساز ایران میرزا کوچک جنگلی دانست که در خفقان و ظلمت حماسه سازی بزرگی را رقم زد و گفت: این افراد مقدمات انقلاب را به گونه‌ای رقم زدند و مبارزه با استبداد خارجی و داخلی را به ما آموختند.

معدود لشکرهایی که بیشتر از ظرفیت خود در جنگ نیروی انسانی داشت لشکر قدس گیلان بود

وزیر کشور با تأکید بر اینکه اگر کشور ما امروزه مقابل استکبار ایستاده و رو به جلو حرکت می‌کند نشات گرفته از ادامه حرکت میرزا کوچک است، بیان کرد: گیلان ۸ هزار شهید مانند سردار املاکی دارد و یکی از معدود لشکرهایی که بیشتر از ظرفیت خود در جنگ نیروی انسانی داشت لشکر قدس گیلان بود.

وحیدی با تاکید بر پاسداشت بزرگان و افتخارآفرینان حوزه معنوی و علوم و مواهب طبیعی گیلان، تصریح کرد: کوه، جنگل و تالاب نعمت الهی هستند و اگر در حفظ آن کوتاهی کنیم ظلم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد خطه گیلان شامل رویش های جنگلی باغ و مزارع است، حفظ این نعمات الهی بسیار مهم است و همه در این راستا مسئولیت دارند و در دامنه چنین فضایی نباید با پدیده هایی به عنوان فقر، محرومیت و آسیب های فرهنگی مواجه باشیم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه با توجه به ظرفیت های گیلان فقر فرهنگی نباید در این استان وجود داشته باشد،  تأکید کرد: گیلان با وجود مواهب طبیعی سرشار و هم مرزی با ۴ کشور و داشتن مرزهای خشکی و آبی و وجود مردمی که با جان و دل برای انقلاب از جان و مال خود مایه گذاشته اند شرایط ویژه‌ای دارد و همه باید برای خدمت به مردم تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کشور ما ایران دارای ارزش‌های الهی و مادی است، گفت: باید قدرتمندانه مسیر انقلاب را به جلو ببریم و دولت و مسئولان باید واجد فضائل مختلف مادی و معنوی و عملکردی باشند.

وحیدی با بیان اینکه عده ای معتقد بودند انقلاب تمام شده و با نظام سازگاری ندارد و در صدد خفه کردن آرمان ها های انقلاب بودند، تصریح کرد: خطر این است که نظام بر انقلاب مقدم شود در حالی که انقلاب اسلامی یک حقیقت جاودان است نه آنکه برای یک بازه زمانی خاص باشد.

جریان انقلابی در تمام سطوح مدیریتی جریان یابد

وزیر کشور تأکید کرد: استانداران باید تأملی کنند بر اینکه چگونه جریان انقلابی در تمام سطوح مدیریتی جریان یابد و دچار روزمرگی نشوند.

توانمندی بالای گیلان از لحاظ ظرفیت های بومی

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در استان گیلان، گفت: مشکلات استان باید در زمان بندی مشخصی حل شود، مردم گیلان به لحاظ هوش، توانمندی و ظرفیت‌های بومی چیزی از کشوری مثل هلند کم ندارند و حتی بالاتر هستند لذا چرا نباید در حوزه صادرات همانند این کشور باشند.

وحیدی با بیان اینکه کمک از مرکز به گیلان امری پذیرفته شده است اما فرهیختگان و بزرگان بدانند که باید ظرفیتهای گیلان استخراج و به ظهور و بروز برسد که در این صورت نه تنها موجب اعتلای گیلان می شود بلکه به استان های دیگر هم کمک می کنند.

گیلان ظرفیت صادرات ۱۰ میلیارد دلاری را دارد

وزیر کشور با بیان اینکه گیلان ظرفیت صادرات ۱۰ میلیارد دلاری را دارد و این ظرفیت باید تدریجی شکوفا شود، گفت: باید از ظرفیت های دریای خزر برای توسعه گیلان بهره برد.

وی با تاکید بر ضرورت ساخت چند هلدینگ بزرگ صادرات میوه‌ در استان گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه آبزیان ظرفیت بزرگی دارد که باید چند برابر شود، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران به خارج از استان یا کشور رفته اند که باید از آنها دعوت به همکاری شود، کار زیاد است و مسئولان استانی باید با تلاشی مضاعف بستر را برای سرمایه گذاری در گیلان فراهم کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه رانت و تبعیض معنا ندارد، گفت: رانت ظلم است و اگر انجام دهیم یعنی کاری ضد اسلام و ضد خواسته های قلبی امام زمان(عج) انجام داده‌ایم لذا نمی‌شود مومن و شیعه از رانت استفاده کند و این یک دروغ عملی است.

فساد ستیزی و مبارزه با تبعیض شأن قطعی یک مسئول در نظام اسلامی است

وی با بیان اینکه مسئولان نباید با رانت و زد و بند خود را در مقابل جبهه امام زمان قرار دهند، گفت: فساد ستیزی مبارزه با تبعیض و حمایت از مستضعفان شأن قطعی یک مسئول در نظام اسلامی است از این رو طهارت عملی در کنار طهارت فکری و اخلاقی سه عنصری است که باید در مسئولان تجلی داشته باشد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار گرفته و قصدی برای انتخاب افراد از جایی خاص وجود ندارد، تصریح کرد: افراد در هیئت دولت بر اساس شایسته سالاری و جوانگرایی انتخاب شدند، جوانان انقلابی امروز عهده دار مسئولیت های مختلف می‌شوند و باید برای تکامل مسیر انقلاب به آنها فرصت داد.

اعمال سیاست‌های تشویقی برای زاد و ولد از جمله وظایف مهم استاندار گیلان

وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به اهمیت رسیدگی به پسماند و احیای تالاب انزلی، گفت: تالاب انزلی از ذخایر زیست محیطی است و از موضوعات مهمی است که با جدیت باید دنبال می‌شود.

وزیر کشور در پایان اعمال سیاست‌های تشویقی برای زاد و ولد را از جمله وظایف مهم استاندار گیلان دانست و خاطرنشان کرد: بزرگترین خطر فعلی همین بحث جمعیت است زیرا اقتصاد قابل حل است اما اگر نرخ جمعیت از حدی پایین تر رود دیگر قابل حل نیست و استاندار جدید باید با استفاده از ظرفیت‌های بومی در این راستا تلاش کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه