سال ۹۷ برای صنعت نفت پررونق خواهد بود

منوچهری از امضای قرارداد توسعه میدان‌های نفتی یاران، سپهر و جفیر خبر داد.

سال ۹۷ برای صنعت نفت پررونق خواهد بود

به گزارش هشت دی، غلامرضا منوچهری، معاون امور مهندسی مدیرعاملشرکت ملی نفتایران در حاشیه مراسم امضا قرارداد نفتی میدان‌های آبان و پایدار غرب اظهار کرد : مذاکره توسعه میدان‌های یاران،سپهر و جفیر به مرحله نهایی رسیده است و قرارداد آن بزودی امضا می شود.

منوچهری گفت : ۲۰ قرارداد (MOU) برای ۲۰ میدان نفتی با شرکت‌های زاروبژنفت و گازپروم‌نفت روس امضا کرده ایم.مطالعات یکی پس از دیگری تمام می‌شود و وارد مذاکره می‌شویم.

وی با اشاره به پیشرفت مذاکرات در میدان آب‌تیمور از کند شدن روند آن به دلایلی خبر داد .

معاون امور مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت افزود :مذاکرات میدان‌های چنگوله و دهلران نیز پیشرفت خوبی دارند.

وی با بیان اینکه مذاکرات میدان‌های آذر، مارون، بنگستان و کوپال به خوبی پیش رفته است، گفت: مذاکرات میدان یادآوران به تازگی شروع شده است.

منوچهری افزود :مذاکرات میدان‌های بلال و فروزان در مرحله خوبی قرار دارد و امیدواریم مذاکره برای توسعه میدان فرزاد B با هندی‌ها به نتیجه برسد.

معاون امور مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت :بطور کلی مذاکرات برای توسعه ۲۲ میدان ادامه دارد.

منوچهری با بیان این که حدود ۳۰ قرارداد EPC در حال تکمیل اسناد برای مناقصه است، گفت: اولین مناقصه‌ها انجام شده است. در سال آینده کار فشرده‌ای انجام می‌شود و سال آینده یک سال پررونق برای صنعت نفت است.

وی با اشاره به قرارداد توسعه میدان های آبان و پایدار نفت گفت: هزینه این قرارداد ۶۷۰ میلیون دلار است که ۱۰ درصد آن هزینه غیر سرمایه‌ای و غیر مستقیم است.

معاون امور مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر این که هر دو میدان در حال تولید هستند، افزود: تولید هر دو میدان به زودی افت می‌کند و هدف این قرارداد توسعه و حفظ تولید است. تا ۱۰ سال آینده ۶۷ میلیون بشکه به تولید این میدان ها اضافه می‌شود.

منوچهری با اشاره به حضور شرکت داناانرژی در این قرارداد گفت: داناانرژی به انتخاب شرکت زاروبژنفت بوده است و مستندات قرارداد برای انتقال تکنولوژی ساخت داخل و غیره انضباط خوبی دارد.

امضای دومین قرارداد Ipc با روس ها

منوچهری با بیان اینکه یک سال و نیم پیش تفاهم اولیه برای مطالعات میدان های آبان و پایدار غرب به دست آمد، گفت: امروز توانستیم با عملکرد خوبی که شرکت زاروبژنفت روس داشت، این قرارداد را منعقد کنیم. در طول یک ماه گذشته شرکت ملی نفت و شرکت زاروبژنفت به صورت مداوم و تا پاسی از شب با یکدیگر مذاکره می‌کردند.

وی ادامه داد :این مذاکرات در شب گذشته تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت.

معاون امور مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر این که اسناد مورد نیاز تهیه و تدوین شده است، گفت : در این قرارداد طرفین باید ۱۵۷ امضا کنند  همچنین حدود ۱۷ ضمیمه قرارداد باید امضا شود. هر دو تیم حرفه‌ای و پرتلاش بودند.

منوچهری تصریح کرد : امروز سند ارزشمندی در اختیار داریم که می‌تواند برای شرکت‌های روسی با ارزش باشد زیرا می‌توانند به قراردادهای جدید نفتی ایران مشرف شوند.

گفتنی است ؛ عصر امروز قرارداد نفتی میدان‌های آبان و پایدار غرب با ۱۷ ضمیمه در حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به امضای علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و سرگی کوردیاشف مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه