رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور:

اجرای صحیح طرح مطلوب‌سازی برنج موجب افزایش تولید در استان‌های شمالی می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور از افزایش تولید برنج در واحد سطح با بهبود روش تغذیه‌ای عناصر ماکرو و میکرو خبر داد و گفت: اجرای صحیح طرح مطلوب‌سازی برنج افزایش تولید آن در استان‌های شمالی را به همراه دارد.

اجرای صحیح طرح مطلوب‌سازی برنج موجب افزایش تولید در استان‌های شمالی می‌شود

به گزارشهشت دی،مریم حسینی  در رشت با پراهمیت شمردن مطلوب‌سازی تولید برنج با راهبرد مدیریت تغذیه در گیاه برنج اظهار کرد: طرح‌های مقدماتی انجام‌شده درزمینه تغذیه برنج نشان داده که با ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی و توصیه‌های بهزراعی بر مبنای نتایج آزمون خاک می‌توان علاوه برافزایش عملکرد برنج، کیفیت محصول را ارتقا داد.

وی بابیان اینکه آن افزایش شامل کمیت و کیفیت تولید بر پایه حفاظت از منابع آب‌وخاک خواهد بود افزود: طرح پایلوت که به‌صورت مشارکتی در سطح حدود ۶ هزار هکتار از اراضی شالی‌کاری استان گیلان انجام خواهد شد، زمینه‌ساز طرح‌های مؤثر در سطح وسیع‌تر می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: علاوه بر روش‌های بهزراعی یکی از مؤثرترین روش‌ها جهت افزایش تولید برنج، بهنژادی و معرفی ارقام جدید است.

حسینی با اعلام اینکه موسسه تحقیقات برنج در تلاش است تا در آینده نزدیک ارقام جدید پر محصول برنج باکیفیت و پخت مطلوب را به جامعه کشاورزی معرفی کند تصریح کرد: بهره‌گیری از ارقام جدید متناسب با نیاز هر منطقه و ارائه بهترین روش‌های بهزراعی بر اساس یافته‌های تحقیقاتی و بهره‌مندی از توان عملیاتی کارشناسان خبره و فعالین کشت برنج می‌تواند مسیر  افزایش تولید این محصول استراتژیک را هموار کند.

وی با تشکر از سپاه قدس گیلان، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه‌های استان گیلان، مرکز منطقه‌ای بین‌المللی برنج، آزمایشگاه‌های خصوصی و سایر دست‌اندرکاران در این طرح بزرگ تصریح کرد: باید این همکاری‌ها بتواند جهت تأمین امنیت غذایی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی مفید باشد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه