عضو شورای شهر رشت:

به فکر استعفا از شورای شهر رشت افتاده ام / برای برخی مدیران شهرداری بیش از ۳۰ میلیون تومان پاداش درنظر گرفته شده است

فرهاد شوقی عضو شورای شهر رشت در واکنش به انتصابات دسته ای اخیر در مجوعه شهرداری، گفت: یکی از دغدغه هایی که پیش از انتخاب آقای ثابت قدم به عنوان شهردار رشت وجود داشت این بود که مانند دوره ی قبل تغییر و تحولات زیاد نداشته باشند.

به فکر استعفا از شورای شهر رشت افتاده ام / برای برخی مدیران شهرداری بیش از ۳۰ میلیون تومان پاداش درنظر گرفته شده است

به گزارش ۸دی، فرهاد شوقی عضو شورای شهر رشت در واکنش به انتصابات دسته ای اخیر در مجوعه شهرداری، گفت: یکی از دغدغه هایی که پیش از انتخاب آقای ثابت قدم به عنوان شهردار رشت وجود داشت این بود که مانند دوره ی قبل تغییر و تحولات زیاد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ثابت قدم این قول را به اعضای شورای شهر رشت داد که دست به عزل و نصب های گسترده نزد، افزود: ثابت قدم دو بار به خود بنده این قول را داد که تغییرات به مانند قبل صورت نگیرد و گفته بود که در یک مجموعه بیش از یک بار انقلاب نمی شود، بنده یک بار انقلاب خودم را در شهرداری انجام داده ام و اینبار دیگر دنبال تغییر و تحولات نیستم.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: اما باز هم شاهد هستیم حتی نزدیک به عید هم تغییر و تحولات ادامه دارد و متاسفانه در هر موج از تغییرات ۲۰ یا ۳۰ تغییر صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکثریت اعضای شورا نسبت به عزل و نصب های این چنینی حساس هستند، تصریح کرد: هر بار هم که اعضای شورا در این خصوص به ثابت قدم تذکر می دهند وی می گوید ۲ یا ۳ تغییر دیگر هم هست که آنها را انجام دهم دیگر تغییر و تحولی صورت نمی گیرد!

شوقی با بیان اینکه متاسفانه اکثریت شورا در جریان این تغییرات نیستند و هیچ اطلاع رسانی قبلی به آنان صورت نمی گیرد، اذعان کرد: این بار هم شنیدیم که باز هم تغییراتی در شهرداری بوجود آمده زیرا که به ما اعلام نمی کنند و ما باید از مردم بشنویم که چه تغییراتی در شهرداری بوجود آمده و چه کسانی در چه جایگاه هایی قرار گرفته اند؟ شاید به شکل محدود تنها ۲ یا ۳ نفر از اعضای شورا از این تغییرات مطلع باشند و باقی اعضای شورا یا از مردم می شنوند و یا از سایت ها اطلاع پیدا میکنند!

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت ادامه داد: متاسفانه بازهم شاهد حجم بالایی از تغییر و تحولات آن هم نزدیک به سال نو بودیم که به شکل قابل تأملی تعداد زیادی از این عزل و نصب ها در حوزه ی مالی شهرداری رشت صورت گرفته است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت افزود: بنده تعداد بسیار زیادی تماس از کارگران رفت و روب شهرداری، کارگران فضای سبز، نگهبانان و پرسنل شهرداری داشتم که می گفتند ما حقوق نگرفته ایم، با توجه به اینکه نزدیک به سال نو هستیم و چند روزی تا عید باقی نمانده است این دغدغه ی ذهنی که ایجاد شده دغدغه ی بسیار مهمی است، هرکس بخواهد خودش را جای این عزیزان بگذارد برایش قابل تحمل نیست که دو، سه روز مانده به عید هنوز حقوق نگرفته اند.

شوقی در پاسخ به این سوال که پیامد این تغییرات چه خواهد بود، گفت: همه میگویند ثبات مدیریت خوب است، زمانی که آقای خلیلی استیضاح شد بسیاری این عمل شورای شهر رشت را در تناقض با اصول مدیریتی و به خصوص ثبات می دانستند و می گفتند شهردار باید چند سال بماند و … اما بحث ثبات مدیریت تنها برای شهردار نیست برای پرسنل و مدیران نیز هست، ثبات مدیریتی باید برای همه باشد تنها برای شهردار نیست، برای مثال نمی توانیم بگوییم ثبات مدیرتی تنها برای شهردار باشد اما برای شهردار منطقه ای که حوزه های بسیاری چون فضای سبز و… را تحت مدیریت خود دارد چنین حقی را در نظر نگیریم. متاسفانه مساله ای که برای شهردار اصلا اهمیتی ندارد همین موضوع است! ما شاهد آن هستیم که گاهی افرادی که سه یا چهار ماه از دوره ی مدیریت شان گذشته تا متوجه بشوند شرح وظایفشان چیست و چه کارهایی را باید انجام بدهند، یک نفر دیگر را به جای آنها جایگزین می کنند.

شوقی در خصوص اینکه چرا شهردار رشت علت وافری به تغییرات دسته ای و اینچنینی در مجموعه شهرداری دارد، گفت: علم مدیریت علمی است که در دانشگاه ها در حال تدریس است و در ایران و جهان اساتید مختلف سال هاست که در حال تدریس آن هستند، سیستمی که آقای ثابت قدم اجرا می کنند تاکنون در هیچ جای دنیا اجرا نشده! یعنی یک چیز خاصی است که فقط در این شهر و در مجموعه شهرداری رشت وجود دارد. اکنون باید دید که نتیجه و خروجی این کار چه خواهد بود؟ ظواهر امر این است که این کاری اشتباه است اما اینکه بر چه مبنایی شهردار در حال انجام این کار است شفاف نیست. در شورای شهر طیف موافق و مخالف شهردار نسبت به این عزل و نصب ها مقاومت کرده و موضع گرفته اند، اینکه آقای حاجی پور مصاحبه می کنند مشخص است که از این موضوع ناراحت هستند، بنده که با یکی دو نفر از اعضای شورا که در طیف موافقان شهردار هستند صحبت داشتم، آنها نیز از این مسئله ناراحت بودند، مشخص است که با آنها هم هماهنگی های لازم انجام نشده، بنده نمی گویم این انتصابات از داخل مجموعه شورا جهت دهی نمی شود چرا که می دانم متاسفانه یکی دو نفر از اعضای شورا ورود سنگینی در مسئله ی عزل و نصب ها داشته اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در خصوص حرف و حدیث ها در مورد استعفای برخی اعضا گفت: یک اتفاقی که در شورای شهر به وقوع پیوست و یکی از دغدغه های شخصی بنده نیز هست و از این موضوع ناراحتی دارم و حتی به فکر استعفا از شورای شهر نیز افتاده ام این است که وقتی ما یک ایرادی را در مجموعه ی شهرداری می بینیم و آن را مطرح می کنیم و آن ایراد چیزی است که تقریبا همه ی اعضای شورا آن را قبول دارند و به مرحله ای می رسیم که می خواهیم شهردار را بازخواست کنیم، یک تعدادی از اعضا هستند که می روند از شهردار تقاضاهایی میکنند! این تقاضاها به معنی تقاضای مالی و یا شخصی نیست. بلکه در بحث عزل و نصب هاست و در واقع متاسفانه جایگاه نظارتی اعضای شورا از بین می رود.

 شوقی ادامه داد: با این حال در خصوص بحثی که آقای رفیعی در خصوص استعفا برخی از اعضای شورا اعلام کردند باید بگویم بنده جزو آن کسانی نبودم که نامه استعفا خود را تقدیم کرده باشم چرا که برای ما مبارزه کردن تا آخرین لحظه و آنچه در توان داریم مهم است. بنده تمام تلاشم را خواهم کرد تا حداقل کوچکترین تغییری در شهرداری ایجاد کنم، بنده در زمان انتخابات شورای شهر دنبال آن بودم که برخی ساختارها در شهرداری تغییر داده شود، که جلوی سواستفاده ها گرفته شود اما با تغییر افراد نمی شود به این هدف رسید و باید ساختار به صورت کلی اصلاح شود، چیزی که امروز می بینم با آنچه که آن روز فکر می کردم بسیار متفاوت است.

 عضو شورای شهر رشت ادامه داد: مباحث مالی و شرح خدمات بسیار گسترده ای در شهرداری وجود دارد و افراد بسیار زیادی هستند که بدنبال منافع بوده و هرکدام به افرادی وصل هستند که میخواهند یک نفعی برای خودشان ببرند. یکی از دغدغه های بنده این است که بتوانم تاثیرگذار باشم و جلوی تخلفات را بگیرم، برای بنده سخت است که ببینم تخلف های بسیار زیادی انجام می شود، شاید این تخلفات و اشتباهات را تذکر می دهیم اما وقتی به مرحله ی تذکر جدی به شهردار می رسد، برخی از اعضای شورا می روند با شهردار می نشینند و حمایت صددرصدی میکنند! در بسیاری مواقع خودشان اعتراض دارند اما به مرحله ی جدی که می رسیم خودشان سکوت میکنند.

  شوقی پایان روند عزل و نصب ها را همزمان با برکناری ثابت قدم از رأس شهرداری رشت دانست و تصریح کرد: شهردار رشت علاقمند به تغییر و تحولات است. این انتصابات و عزل و نصب ها زمانی تمام می شود که آقای شهردار برود! زیرا ثابت قدم با علاقه ای که به عزل و نصب دارد مطمئنا بحث تغییر و تحولات را تمام نخواهد کرد. 

فرهاد شوقی در ادامه در خصوص آن چه در زمینه کمک مالی به داماش و سپیدرود اتفاق افتاد و همزمان برخی رسانه ها سعی کردند این کمک را تنها معطوف به تلاش یکی از اعضای شورا نمایند، تصریح کرد: دو احتمال وجود دارد. اول اینکه برخی از اعضای شورا به دنبال ایجاد فضای تبلیغاتی هستند اما ممکن است برخی رسانه ها شیطنت هایی نیز انجام داده باشند. در این خصوص بنده با آقای رسولی نیز صحبت هایی کردم که در ایشان صحن شورا هم گفتند و این موضوع را تکذیب کردند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت در خصوص زمان افتتاح پیاده راه فرهنگی گفت: بسیاری از اعضای شورای شهر از وضعیت پروژه ی پیاده راه فرهنگی رضایت ندارند. متریال و موادی که در مبلمان و در کفپوشها استفاده شده است مرغوب نیست و رضایت وجود ندارد، این سنگ ها سنگ های مناسب و با کیفیتی نیست، بنده معتقدم حالا که میدان شهرداری بسته شده و قرار است یک جاذبه ی گردشگری باشد، این کار فدای سرعت کار نشود، صندلی هایی که استفاده شده نسبت به علم الهدی وضعیت مناسبی ندارد و علم الهدی مبلمان و تیرهای چراغ به نسبت بهتری در مقابل میدان شهرداری و یا خیابان امام (ره) که امروز از آن بازدید داشتم دارد و یا حتی ترکیب رنگ هایی که استفاده شد، همه ی اینها یک فرصت سوزی بزرگ بوده و اکنون نمی توان اعتراضی کرد و از شهردار خواست زیرا که شهردار روش حل کردن این اعتراضات را بلد است!”

شوقی در خصوص مراسم روز افتتاح پیاده راه و اینکه شورا چه تدابیری برای جلوگیری از تکرار اتفاقات روز رشت اندیشیده است، افزود: طراحی و نظارت باید از کمیسیون فرهنگی شورا باشد. بنده عضو این کمیسیون نیستم و دقیقا در جریان روال کار آن در این خصوص قرار نگرفته ام اما شنیده ام بودجه بالایی برای مراسم روز افتتاح پیاده راه در نظر گرفته شده است.

شوقی در پایان با اشاره به اینکه همواره در پایان سال متاسفانه شهرداری مبالغ بالایی را برای برخی مدیران به عنوان پاداش و عیدی در نظر می گیرد، گفت: بنده می دانم برای برخی مدیران و کارشناسان شهرداری عیدی و پاداشی حتی بیش از ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به عقب ماندگی پرداخت حقوق کارگران این کار ظلم به بسیاری از پرسنل زحمت کش شهرداری اشت.

منبع: خزر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه