مناسب سازی محیط شهری برای جانبازان و توان یابان از اولویت های شهرداری است

شهردار رشت گفت: مناسب سازی محیطی برای جانبازان و توان یابان از اولویت های ماست و مجموعه شهرداری تمامی تلاش خود را می کند تا استانداردهای لازم را شناسایی کرده و در اجرای طرح ، مدنظر قرار دهد .

مناسب سازی محیط شهری برای جانبازان و توان یابان از اولویت های شهرداری است

به گزارش ۸دی، نشست شهردار رشت با نمایندگان بهزیستی استان و اعضای کار گروه مناسب سازی محیط شهری برای معلولین و بهزیستی برگزار شد.

در این نشست ، سروش کارشناس مسئول مناسب سازی  محیط شهری بهزیستی استان گیلان در مورد مناسب سازی مسیرهای پیاده راه در بافت مرکزی شهر برای معلولین اظهار داشت : با تشکیل کمیته پیگیری مصوبات در استانداری ، پیگیری و اجرای بعضی از موارد مصوبات برعهده شهرداری می باشد  ، امیدواریم که موارد استانداردها و حساسیت های لازم در این زمینه توسط شهرداری اعلام شود تا با تهیه بسته فرهنگی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و سرای محلات به شهروندان اطلاع رسانی کامل انجام شود.

در ادامه این نشست دکتر شجاعی مدیر پروژه طرح پیاده راه بیان نمود : در خصوص مسایل مربوط به معلولین و جانبازان ، سعی شده تمامی استانداردهای لازم در این زمینه در بافت مرکزی شهر رعایت شود ، در سال قبل هم سطح سازی توسط بعضی از نهادها  از جمله اداره مخابرات و اداره گاز به واسطه ایجاد شیار هایی در سطح پیاده راه ها  رعایت نمیشد که در حال حاضر به وجود شیب ها در مسیر تردد معلولین و افرادی که نا توانی جسمی دارند و بهسازی مسیر توجه شده است.

 در ادامه مهندس نوروزی معاون معماری و شهر سازی شهرداری رشت گفت : باید اجرای پیاده رو های سطح شهر که در مناطق مختلف انجام می پذیرد به جهت مناسب سازی محیط شهری ، با نظارت یک کارشناس مناسب سازی محیط شهری انجام پذیرد . در اجرای  دو پروژه پیاده راه بافت مرکزی شهر سعی شده که تمامی استانداردها در خصوص تسهیل در عبور و مرور معلولین و افراد کم توان در نظر گرفته شود.

 

در ادامه دکتر ثابت قدم شهردار رشت با تاکید بر اینکه طرح حاضر می بایست به سمت حوزه معماری و شهر سازی سوق داده شود تصریح کرد : باید در طی اجرای پروژه پیاده رو سازی در بافت مرکزی شهر، برداشت مکانی و تصویری و بازدید های مستمر صورت پذیرد تا در صورت نیاز به اصلاحات هندسی طرح حاضر ، مشکلات مرتفع گردد .

 

وی افزود : مناسب سازی محیطی برای جانبازان و توان یابان از اولویت های ماست و مجموعه شهرداری تمامی تلاش خود را می کند  تا استانداردهای لازم را شناسایی کرده و در اجرای طرح ، مدنظر قرار دهد .

همچنین در پایان جمشید پور معاون حمل و نقل ترافیک بیان نمود : در کمیته مناسب سازی استان همه پل های عابر ، برای آسایش جانبازان به آسانسور مجهز هستند و در خطوطی ویژه ای که طراحی شده ارتفاع کف اتوبوس ها  تا سکو ها دریک سطح لحاظ شده است .همچنین در حال حاضر مشاورین معین ، گذرگاه عابرین پیاده را برای عبور معلولین بررسی می کنند تا در صورت وجود مشکل،  برطرف شود . همچنین درصد دیم  تا خودروها ی برقی را که مختص معلولین است ، فراهم نماییم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه