اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر مشکلات آل‌سعود را فراوان می‌کند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقامات آل‌سعود باید بدانند اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر مشکلات فراوانی را برای آنها به وجود می‌آورد و آزادی­خواهان جهان در مقابل این بی‌عدالتی سکوت نمی‌کنند.

اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر مشکلات آل‌سعود را فراوان می‌کند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رضا رمضانی با انتقاد از صدور حکم محمدباقر نمر توسط آل‌سعود و موضع‌گیری وی در نماز جمعه مسجد امام علی (ع) هامبورگ نسبت به اقدام‌های ضد بشری آل‌سعود مبنی بر صدور حکم اعدام علیه آیت‌الله محمدباقر‌ نمر اظهار کرد: در دنیای امروز، وارونه بودن برخی از مسائل به وضوح مشاهده می‌شود.

وی گفت: آیا این عادلانه است که فردی به عنوان دفاع از حق آزادی بیان مستحق جایزه بین‌المللی ساخاروف شود اما یک عالم دینی که با سخنان روشنگرانه به وظیفه دینی خود عمل کرده و دغدغه هدایت انسان‌ها را دارد محکوم به اعدام شود.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه با اشاره به نمونه‌ای از مسایل وارونه در دنیای امروز، گفت: چندی پیش در عربستان شخص وبلاگ‌نویسی به نام رائف بدوی که در مقالات خود به جدایی دین از سیاست اشاره می‌کرد به جرم «توهین به مقدسات» دستگیر و پس از محاکمه به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد.

وی اضافه کرد: پس از مدتی شخص مذکور به عنوان اینکه از فعالان حقوق بشر است و در راستای دفاع از آزادی بیان و آزادی اندیشه متحمل رنج و سختی شده از طرف پارلمان اروپا به عنوان برنده جایزه ساخاروف برگزیده شد و مارتین شولز، رئیس پارلمان اروپا نیز در مراسم معرفی برنده این جایزه از پادشاه عربستان سعودی خواست تا هر چه زودتر زمینه آزاد کردن این وبلاگ‌نویس دربند را فراهم کند.

رمضانی تصریح کرد: وقتی یک عالم دینی به وظیفه شرعی و مسئولیت دینی خود عمل می‌کند و از همین آزادی بیان استفاده کرده و درصدد استیفای حق و حقوق مردم است، پس از زندانی شدن محکوم به اعدام می‌شود.

وی با انتقاد از سکوت رسانه‌ای دنیا در مقابل صدور حکم اعدام شیخ نمر، خاطرنشان کرد: رسانه‌های گروهی دنیا و آنها که صدای حمایت از حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده، کاملاً سکوت کرده‌اند و حتی از انعکاس موضع‌گیری مراجع و بزرگان اسلامی در دفاع از این مجاهد نستوه خودداری می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله محمدباقر نمر را از علمای بزرگ و دلسوز اسلام دانست و یادآور شد: امروز این عالم بزرگ در بدترین وضعیت در زندان بسر می‌برد، عالمی که دغدغه دین و هدایت انسان و مقابله با ظلم و ستم را دارد چنین مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی متذکر شد: مقامات آل‌سعود باید بدانند اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر مشکلات فراوانی را برای کسانی که اینگونه احکام ناعادلانه را اجرا می­‌کنند به وجود خواهد آورد و آزادی­خواهان جهان سکوت نخواهند کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه