عراق با کمک مرکز اطلاعاتی تازه تاسیس متشکل از ایران،روسیه و سوریه مواضع داعش را بمباران کرد

این مرکز اطلاعاتی جدید متشکل از چهار کشور ایران،روسیه،عراق و سوریه است که هر یک از آنها دارای ۶ عضو اصلی در این سازمان تازه تاسیس می باشند.

عراق با کمک مرکز اطلاعاتی تازه تاسیس متشکل از ایران،روسیه و سوریه مواضع داعش را بمباران کرد

به گزارش ۸دی، به نقل از رویترز، عراق با کمک مرکز اطلاعاتی جدیدی که توسط ایران ، روسیه و سوریه تشکیل شده است ، بمباران مواضع داعش را آغاز کرد ، یک مقام ارشد مجلسی سه شنبه عنوان کرد که این همکاری تهدیدی برای اهداف آمریکا در منطقه محسوب می شود.
حکیم العزیز رئیس کمیته دفاع و امنیت مجلس عراق عنوان کرد این مرکز اطلاعاتی تنها یک هفته است که آغاز به کار کرده و برای حمله هوایی علیه اشخاص میان رده داعش اطلاعات خوبی گرد آوری نمود.
این دستگاه امنیتی جدید اظهار داشت که آمریکا در حال از دست دادن اتصال خود نسبت به منطقه استراتژیک تولید کننده ی نفت که سال ها روی آن سرمایه گذاری کرده است می باشد.
دو هفته پیش روسیه برای حمایت از هم پیمان خود بشار اسد مخالفین او را بمباران نمود و غرب را در بهت و حیرت فرو برد.
یک مقام رسمی عراقی عنوان کرد، به علت بی نتیجه بودن اقدامات ائتلاف نظامی ایالات متحده بر علیه داعش ، آنها به شدت به دنبال تکیه کردن به رقیب سابق واشنگتون در جنگ سرد یعنی روسیه برای مبارزه علیه شورشی ها  هستند.

این مرکز اطلاعاتی جدید متشکل از چهار کشور ایران،روسیه،عراق و سوریه است که هر یک از آنها دارای ۶ عضو اصلی در این سازمان تازه تاسیس می باشند.
به گفته یک مقام رسمی عراقی که تمایل نداشت نامش فاش شود، دو ژنرال ارشد روسی در مرکز اطلاعاتی تازه تاسیس در بغداد مستقر شده اند.
او عنوان کرد ایده ی ما رسمی کردن روابط با ایران و روسیه و سوریه است، ما یک اتحاد نظامی تمام و کمال می خواهیم.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق عنوان کرد که از حملات هوایی روسیه برعلیه شورشی های افراطی در خاک عراق استقبال می کند.
زمیلی اشاره کرد دولت عراق و مجاهدین ایرانی هدایت حملات بر علیه داعشی ها را بر عهده دارند. نیروی هوایی عراق همین هفته بر اساس اطلاعاتی که از این مرکز اطلاعاتی گرفته بودند کاروانی را که تصور می شد رهبر داعش ابوبکر البغدادی همراه آن هاست بمباران کردند. البته مقامات رسمی بعدا اعلام کردند بغدادی در این کاروان نبوده است.
زمیلی اضافه کرد حتی اگر روسها حملات هوایی را انجام ندهند ما می توانیم استفاده بسیار زیادی از کمک اطلاعاتی آنها ببریم.
سامی العسکری عضو سابق مجلس عراق که زمانی مشاور ارشد نخست وزیر نوری المالکی بود اظهار داشت؛ عراق از حساسیت ترکیب جدیدی که شکل گرفته آگاه است.
او گفت دولت عراق می خواهد این مسئله به نحوی مدیریت گردد تا اینطور به نظر نرسد که آنها آمریکا را از این ترکیب جدید بیرون کرده اند.

Capture

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه